Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med ampen


Echoes

Anbefalte innlegg

Har en Fender Twin-Amp (fra Pro Tube-serien) som plutselig ikke ville slå seg på lengre. Sjekka sikringa, og den var helt svidd inni. Har prøvd å skifte sikringer men de ryker bare etter noen sekunder. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en form for kortsluttning i forsterkeren din. Opplevde noe lignendes med en annen forsterker, og etter mye feilsøking fant jeg ut at det var likeretteren som var ødelagt.

At sikringen går, tyder på noe galt ihvertfall. Kanskje det kan være utgangsrør, men det kan også være mye annet som forårsaker kortsluttningen i kretsen.

Akkurat ved disse komponentene, er det høye spenninger, opptil 360V.

MItt tips er å enten prøve å bytte ut alle utgangsrørene, eller levere den inn til reparasjon. Ikke fikle med noe inni den.

Hvor gammel er den, og kjøpte du den ny eller brukt? Tenker da på reklamasjon/garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn 2-3 år gammel, kjøpt ny i norsk butikk.

Høres ut som utgangsrørene kan være gåene. Det er en slitasjedel og ikke dekket av reklamasjonsretten, men de aller fleste andre feil er dekket. Vi opererer med en reklamasjonsrett på 5 år på slike forsterkere. Jeg ville tatt kontakt med butikken der du kjøpte den og bedt dem feilsøke den for deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.