Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem i kretsen - PCB


Anbefalte innlegg

Hei,

Holder for tiden på med mitt tredje pedalbygg. Etter å ha bygget en Colorsound Fuzz og en Germanium Fuzzface på verobrett, så var tiden nå kommet for pcb-lodding..

Har ikke vært helt stø med loddepennen, og klarte å ødelegge noen loddepunkter. Begynner nå å få kretsen på rett kjøl igjen, men har støtt på et lite problem jeg ikke har greid å løse.

Har innstilt multimeteret på diodesjekk for å sjekke kontinuiteten i kretsen. Enten piper det ved kontinuitet, eller ikke i det hele tatt...Nå har jeg derimot kommet til et punkt som bare sier "bipp" og så viser multimeteret 120. Når jeg måler mellom R42 og f.eks C22+ så sier det bipp. Dette gjelder for hele banen der C22+ ligger. Virker som for meg at de to banene kun så vidt toucher hverandre en eller annen plass. Har lett og lett, men kan ikke finne noen uregelmessigheter (flisete wire, dritt, etc). R42 i seg selv ser også bra ut. Nå er riktignok R42 kun 120 Ohm. Er det pga dens lave verdi at jeg får en bipp, siden det er R42 som binder de to banene sammen?

Mitt konkluderende spørsmål er, skal det være sånn? Det 120tallet jeg får opp på multimeteret, er det R42's verdi?

post-6825-0-18270500-1317156071_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende multimeteret går over til motstandsmåling når det treffer på en lav motstand. For å finne ut sikkert kan du skru det over fra diodetest til motstandsmåling og se om det fortsatt står 120.

Hva heter dette multimeteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.