Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenglengde


Teammella

Anbefalte innlegg

Lengden fra 12. bånd til tremolo skal være den samme som 12. bånd til nut. Dæ

Det kan være greit å gjøre litt research før man bygger en gitar

Jeg vet at det er det som er lengden.. Midt på 12 bånd eller?

jeg vet også ved hjelp ar research at tremoloer er skrudd fast og når gitaren skal intoneres blir det for kort, selv om det i utgangspuktet er lik lengde til 12. bånd.

PS: Man kan alltis spørre.. er vel en stor del at undersøkelsens natur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er det som er lengden.. Midt på 12 bånd eller?

jeg vet også ved hjelp ar research at tremoloer er skrudd fast og når gitaren skal intoneres blir det for kort, selv om det i utgangspuktet er lik lengde til 12. bånd.

PS: Man kan alltis spørre.. er vel en stor del at undersøkelsens natur!!!

12. bånd er 12. bånd, du har så å si null slingringsmonn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. bånd er 12. bånd, du har så å si null slingringsmonn der.

Måler man til skruhullene, måler man til stolkanten, burde man sette stolene i midtposisjon. for justering eller burde man gå u fra at tykk E streng skal være lengst og trekke tremoloen litt bak i forhold til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si at lengden fra nut til 12 bånd er omtrent lik lengden fra 12 bånd til det punktet hvor B strengen forlater sadelen, når gitaren er intonert.

En enkel huskeregel for å plassere en tremolo, er at avstanden fra enden av oversadel/nut til midten av monteringsskruene på en vintage tremolo er ca 64.1cm

Målt fra midten av 12'te bånd blir dette målet ca 31,7cm (midten av det tolvte båndet til senter av tremolo-monteringskruer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si at lengden fra nut til 12 bånd er omtrent lik lengden fra 12 bånd til det punktet hvor B strengen forlater sadelen, når gitaren er intonert.

En enkel huskeregel for å plassere en tremolo, er at avstanden fra enden av oversadel/nut til midten av monteringsskruene på en vintage tremolo er ca 64.1cm

Målt fra midten av 12'te bånd blir dette målet ca 31,7cm (midten av det tolvte båndet til senter av tremolo-monteringskruer)

Takk for denme... målene er vel samme om det ikke er vintage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.