Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cry Me a River


PerA

Anbefalte innlegg

Hei gutta!

Spilte denne inn i morges. Den er et bidrag til "Practical Standards Group"-gjengen på Jazzguitar.be, der konseptet er at en del av medlemmene på forumet tar for seg en jazzstandard, og legger ut innspillinger av sine tolkninger og improvisasjoner.

Dette er altså resultatet mitt. Improvisasjonen satt ikke synes jeg, men tatt i betraktning at jeg praktisk talt bladspiller temaet og kjenner skjemaet sånn passe - og at det var kl 08.30 torsdags morgen - må jeg si meg stort sett fornøyd. Legg merke til den veldig blåe bendingen på slutten. ;)

Gjort i ett take, og på ett forsøk. Får litt nerve over det da. :)

http://soundcloud.com/user1440462/cry-me-a-river-in-the-morning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det kunne vært pent, men det høres ut som det ligger en hurtig phaser eller Leslie-vifte på hele kompet. Om det er komprimering, for lav bitrate ved overføring til mp3 eller hva det er vet jeg ikke, men det ødelegger i hvertfall en lytteopplevelse som høres ut som den kunne vært fin. Ellers er det en del å hente på timing i melodispillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært pent, men det høres ut som det ligger en hurtig phaser eller Leslie-vifte på hele kompet. Om det er komprimering, for lav bitrate ved overføring til mp3 eller hva det er vet jeg ikke, men det ødelegger i hvertfall en lytteopplevelse som høres ut som den kunne vært fin. Ellers er det en del å hente på timing i melodispillet.

Det er nok backingtracket som er av laber komprimering, men jeg orket ikke lete etter noe bedre. Du har absolutt rett ang. timing, det er et resultat av å være litt ute av trening, samt den gode gamle "hvor i helvete er jeg"-syndromet. ;) Alt for mange kor i forhold til hvor lavt tempoet er.

Hadde egentlig helt glemt av dette, og når jeg lytter på det i dag er jeg ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.