Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Taylor DN5e


VeDur

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sett lenge på Taylor-gitarer og har omsider bestemt meg (nesten ihvertfall) for en Taylor DN5e (må ha med Taylor Expression System).

Har sett litt rundt på eBay, men ingen treff med levering til Norge. Er det noen som har erfaring med å kjøpe fra amerikanskje nettbutikker?

Hvilken pris må jeg regne med etter frakt, moms og toll?

post-9633-0-52840000-1314713742_thumb.jp

Mvh

Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Matts Music Center i USA sender til Norge, på samme måte so innenlands.. Vanlig lovlig forsendelse med forsikring og full pupp.

Vet de skal finnes ett par sjapper til som sender ut av USA det andre plent nekter, men.. Husker ikke hvilke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet på det? Du har sikkert det, men nevner likevel at mange får et lite sjokk når de importerer selv fra utlandet og frakt og norsk mva. blir lagt til kjøpsprisen. Ofte er det faktisk ikke så veldig mye å spare. I tillegg blir det også mer tungvint ifht. til garanti osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så ligger den amerikanske veiledendeprisen på DN8e inkl mikrofonsystem og mva (før frakt og alle andre utgifter) på $3997,5

Omregnet med dagens kurs (veldig lav dollarkurs) til norske penger (før vekslingsgebyr etc) blir det 21414,- i norske penger.

Det er selvfølgelig slik at man innimellom kan få tilbud osv som er enda litt rimeligere, men etter min erfaring tilsvarer den besparelsen mindre enn vekslingsgebyr og frakt til sammen. Hvis du sjekker svaret på epostene vi sendte til hverandre i går finner du til og med tilbudet fra meg, som ligger et par tusenlapper lavere enn den amerikanske prisen uansett.

I tillegg har du da gratis frakt, gratis service så lenge du vil, 12 års garanti, du får prøvd gitaren før du kjøper etc, men valget tar du selvfølgelig selv. :-) Akkurat på Taylor må jeg innrømme at jeg ikke ser helt besparelsen fra USA, men hvis noen finner et regnestykke ser jeg gjerne på det. Vi skal ligge på nivå med USA og Tyskland, samt de store billiglandene ellers i verden (MVA må selvfølgelig regnes med da dette gjelder på egenimport også)

Edit:

Leveringstid er forøvrig normalt 2 arbeidsdager hvis man bestiller før kl 12 på en hverdag

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er stas med å kjøpe Taylor hos dist. i Norge, er at du etter det jeg vet for gratis setup når du måtte ønske på sjappa..

Kjøper du den, og kommer tilbake en gang i uke (for å sette det på spissen) så betaler du ikke en dritt for oppsettet :)

Så har sine fordeler å handle i Norge :)

Nå er vi noen stykker som spiller ilag som tenkte vi sku kjøpe Taylor, og jeg fikk en lang epostkorespondanse fra Backstage, med masse nyttig info..

Hva som skiller modellene, og fyren tok seg tilmed tid å smekke med masse bilder og second hand info som vanligvis ikke står i brosjyra på disken :)

Gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er stas med å kjøpe Taylor hos dist. i Norge, er at du etter det jeg vet for gratis setup når du måtte ønske på sjappa..

Kjøper du den, og kommer tilbake en gang i uke (for å sette det på spissen) så betaler du ikke en dritt for oppsettet :)

Så har sine fordeler å handle i Norge :)

Nå er vi noen stykker som spiller ilag som tenkte vi sku kjøpe Taylor, og jeg fikk en lang epostkorespondanse fra Backstage, med masse nyttig info..

Hva som skiller modellene, og fyren tok seg tilmed tid å smekke med masse bilder og second hand info som vanligvis ikke står i brosjyra på disken :)

Gleder meg..

Så hyggelig at du likte infoen. Du får si ifra litt på forhånd når du stikker innom, så passer jeg på å jobbe da. :-) Blir spennende å høre hva du synes om de faktiske lydforskjellene også. Av modellene vi diskuterte fikk jeg forøvrig inn 4 stykker i dag og får 2 til rett rundt svingen, resten er på lager.

Har planer om å skrive mye av det jeg har skrevet på epost til deg på forumet her som generell info (når jeg først har satt meg ned og skrevet det), men tenkte å vente til jeg har kommet tilbake fra møte med Bob Taylor på fabrikken om drøyt 2 uker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hææ?? Var det _deg_ ??

Haha.. Verden er ikke så stor, nei..

Ja, vi trenger vel strengt tatt ikke mer info enn vi har.

Nå venter vi bare på resten av gutta, så stikker vi innom ser du ;)

Tror ikke det blir toppserien, da penga kommer fra han som eier detta prosjektet, men håper hvertfall på en 5'er :D

Gleder meg :D

Likte det faktum at du kunne sette den opp til å bli litt "mykere".

Da jeg prøvde siste Taylor så ble det litt for "hardt" for meg :/

Men nå øyner man lys i tunellen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.