Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Y-link kabinett boks.


Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumt å lage en tråd om no så lite..., men har to 8ohm kabinett som jeg vil koble til en 1x16 ohm forsterkerutgang.

Da må jeg vel nødvendigvis seriekoble de to kabinettene.

Så lurer på om noe slik finnes, eller jeg bare like greit kan bestille deler med en gang og lage en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert, men du kommer jo langt med to hunplugger, gjerne med brytere, en liten boks, en ledningsstump og en hanplugg.

Og så trenger du jo en loddebolt. :)

Jo, er sant det, men tenkte det hadde vært like enkelt å kjøpe en ferdig da det i en del tilfeller blir billigere enn å kjøpe inn deler og lage selv.

Men er litt usikker på de bryterene... Tenker du på å kunne switche mellom serie og parallell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uklart forklart, jeg tenker på de sorte plasthunpluggene med innebyggede brytere. De pleier jeg å bruke, og da vil det "automagisk" bli koblet, slik at man kan koble til en eller to kasser etter behov. Det spiller ikke noen rolle hvilken av pluggene man bruker, og man må ikke koble til to kasser. De er merket "Cliff UK 3". Ikke koster de stort, heller, litt over en tier stykket.

Jeg bruker jo transistorforsterkere, og da gjelder det jo bare å sørge for at lasten ikke blir for lav, så derfor er det greit at kasser/elementer blir koblet i serie og ikke parallell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.