Web Analytics
Jump to content

Fender - Amerikansk eller Mexikansk

SyverF

Recommended Posts

Hei!

Hvordan vet jeg at en Fender-gitar er laget/Bygget i U.S.A eller i Mexico?

Jeg mener at det skal gå an ved hjelp av modellnummeret, men er usikker på hvordan det var igjen.

Mvh

Syver

Tror du kan finne mye god informasjon om dette på www.fender.com

Et eksempel er at mexico modellene har MZ xxx... mens vanlige usa har Z xxx... og deluxe usa har DZ xxx...

For det første står det som oftest på gitaren.

Hvis serienummeret Begynner på M (MN eller MZ) er gitaren laget i Mexico. De fleste amerikanske serienummerene begynner med N, Z E eller S men ligner også på japanske serienummer.

For det første står det som oftest på gitaren.

Hvis serienummeret Begynner på M (MN eller MZ) er gitaren laget i Mexico. De fleste amerikanske serienummerene begynner med N, Z E eller S men ligner også på japanske serienummer.

Finner ikke serienummer på gitarhuset sine sider, men jeg mener at de som begynner med 010 er laget i usa, og de med 013 er laget i mexico... men husker ikke helt sikkert.

Finner ikke serienummer på gitarhuset sine sider, men jeg mener at de som begynner med 010 er laget i usa, og de med 013 er laget i mexico... men husker ikke helt sikkert.

Forstår ikke hvorfor du er og leter gjennom gitarhuset, og er noe vag den 010 og 013 greia.

Rot litt her heller: http://www.fender.com/support/articles.php?section=articles&category=product-dating

Edited by hkurt

Hvilken modell er det du lurer på da?

Ikke noen spesiell. Bare lurte på om noen av dere visste hva modellnummeret til en Amerikansk begynte med i forhold til en fra mexico. Mener usa er 010, og mex. 013... men er ikke sikker.

Jeg ga deg i grunnen fasit i innlegget mitt. Mexico modeller begynner konsekvent med M. Det gjør ingen Amerikanske. Det første sifferet angir normalt årstall, så nei, de første sifrene angir ikke produksjonsland.

Ehm, du sa modellnummer ja, ikke serienummer - my bad

Kikket litt og det ser kanskje ut som mex modeller er 013, 014 osv mens USA gitarene er 010, 011 osv, men jeg vet ikke om dette er helt konsekvent.

Uansett er det egentlig ganske greit, er gitaren laget i USA heter den "American" ett eller annet nesten uten unntak.