Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blade Texas Standard Pro


rayand

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på om noen her inne har noe kjennskap til Blade Texas Standard pro, og Blade gitarer generelt. Tenker da på kvalitet, spillbarhet, lyd osv..Hvordan er de i forhold til en Fender American Standard eller Mexico modellene som kanskje er alternativet i den prisklassen. Synes de virker veldig bra i forhold til pris, men har kun sett bilder, lest artikler osv. Er veldig takknemlig hvis noen som har litt kjennskap til disse kan dele det her.

Endret av rayand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har selv en Blade Texas Vintage, og er faktisk svært fornøyd med denne. Endte opp med den etter en byttehandel med noen her på forumet. (Håper Zevs er like fornøyd med byttet.)

Rimelig behagelig hals (var litt uvant i starten?), og lyder fint. Noe aktiv elektronikk i den, som gjør den til en allsidig gitar. Holder også greit på stemminga.

Edit: Jo, denne har også mulighet for Neck/Bridge eller Neck/Mid/Bridge, som er fine alternativer til de normale pickupvalgene.

Endret av Torb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar. Hva mener du når du skriver at halsen var litt uvant i starten? Hvordan er hals formen på den? Jeg er selv vant med Fender halser med C form, så hvis du kan forklare litt hvordan halsen er hadde det vært toppers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gode gitarer til en fornuftig pris er min mening. Skikkelig Fender lyd!

Halsen er vel en som man må spille litt på, da den er veldig tynn og kort? hehe, virker som høyden/strengeseparasjonen er smal om jeg skal si det slik.

Mange vil vel kalle dette for en "shredder" hals med andre ord.

Ellers er det rett og slett gode instrumenter.

Til Torb: Jeg er fornøyd med gitaren og brukte den i studio på den nye plata vår.

Og du er også fornøyd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Torb: Jeg er fornøyd med gitaren og brukte den i studio på den nye plata vår.

Og du er også fornøyd ?

Bra du er fornøyd, og kult å høre at den er kommet i bruk igjen! Jeg er svært fornøyd, da jeg aldri ble særlig komfortabel med halsen på den andre, noe jeg er på Blade-straten. Aldri vært noen tykk hals og humbucker-type.

Edit: Halsen er en god del tynnere enn på min MIA-strat med moderne C. Kan vel være en mellomting mellom en shreddehals og en mer klassisk C-profil? Passer fint i mine hender, men er nok litt forskjellig fra fenders moderne C-halser.

Endret av Torb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Blade Delta standard, som jeg mener er hakket under pro i kvalitet. Er etter skifte av stemmeskruer og jackuttak meget godt fornøyd med den. Meget bra lyd og spillbarhet, men litt for lave bånd ,og stolsadlene skal skiftes ut. Men allt i allt en kanonbra gitar i forhold til pris. Den er så god at jeg vurderer å koste på større bånd på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gode gitarer til en fornuftig pris er min mening. Skikkelig Fender lyd!

Halsen er vel en som man må spille litt på, da den er veldig tynn og kort? hehe, virker som høyden/strengeseparasjonen er smal om jeg skal si det slik.

Mange vil vel kalle dette for en "shredder" hals med andre ord.

Ellers er det rett og slett gode instrumenter.

Til Torb: Jeg er fornøyd med gitaren og brukte den i studio på den nye plata vår.

Og du er også fornøyd ?

Du skriver at halsen er veldig tynn og kort. Er den mye kortere enn en standard Fender hals da? Er jo 22 bånd, så tenker at den ikke kan være så veldig mye kortere. Har spilt litt på ibanez som også har veldig tynne halser, kan den sammenlignes med disse, eller blir det helt feil? Mener jeg har lest et sted at strenge seperasjonen er litt smalere enn vanlig, men er den så smal at den blir ubehagelig å spille på, eller rett og slett bare en tillvending?

Ellers tusen takk for alle svar :-)

Endret av rayand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med "kort" var strengeseparasjon, ble ordlagt litt feil der.

Den er vel ikke tynnere eller seperasjonsmessig mindre enn en vanlig Ibanez-hals, men det er vel at jeg er vandt til Gibson 50, og noen 60`s necks. Og de er jo tykke uansett gitar.

Det med strengeseparasjon gjør den egentlig veldig behagelig og enkel å spille på. Ingen kjipe anstrengelser uansett høyde på gitarreima og fingrene spiller behagelig over hele registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virker som det var et godt kjøp. Har spilt mere på den nå og er ganske fornøyd. Er litt tilvenning med den tynne halsen siden jeg er vant med litt tykkere halser, men veldig fin å spille på likevel. Gitaren var jo som ny, ikke en ripe noe sted og all plast satt fremdeles på alle deksler osv. Må nok si meg fornøyd :-) Blir en tur til gitarverkstedet (Øivin Fjeld) for å en grundig sjekk og sette den opp skikkelig da, for det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Blade-gitarer.

Min Texas Standard pro:

Lettspilt, tynn hals, men ikke HELT Ibanez heller. Lett kropp. Praktiske konturer. Veldig behagelig gitar å ha på seg og spille på. Tynn lakk.

Låter veldig bra, og med mid-boosten på fullt får jeg en glimrende hb-aaktig lyd! Men med støy.....

I det hele tatt en gitar som har noe "custom" over seg, veldig bra gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.