Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av Viking


DarthVaidar

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg har planer om å bytte ut pickupsene på min Hagström Viking. Har planer om å bytte til Gibson P-94 i hals posisjon og Gibson '57 Classic Plus i stol posisjon. Noen meninger om dette? Er det et lurt bytte?

Isåfall, er det nødvendig å bytte noe pots eller annen elektronikk samtidig?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Hagstrøm Viking selv, og ser ingen grunn til å bytte mic'ene da de låter overraskende bra til å sitte i en i utg.pkt. billig gitar.

Når det er sagt, satte inn Burstbucker Pro i en Epi ES 335 en gang, og det ble ikke spesielt bra. Den gitaren låt bedre med de originale Epi mic'ene, men det skyltes kanskje elektronikken i Epi'n? Tror elektronikken i Hagstrøm er noen hakk bedre, og den virker mer solid. Kanskje et bytte vil fungere bedre på en slik gitar enn en Epi?

Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Hagstrøm Viking selv, og ser ingen grunn til å bytte mic'ene da de låter overraskende bra til å sitte i en i utg.pkt. billig gitar.

Når det er sagt, satte inn Burstbucker Pro i en Epi ES 335 en gang, og det ble ikke spesielt bra. Den gitaren låt bedre med de originale Epi mic'ene, men det skyltes kanskje elektronikken i Epi'n? Tror elektronikken i Hagstrøm er noen hakk bedre, og den virker mer solid. Kanskje et bytte vil fungere bedre på en slik gitar enn en Epi?

Uansett, lykke til :)

Godt poeng, og takk for svar.

Skal tenke på dette når jeg tar avgjørelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren låt bedre med de originale Epi mic'ene, men det skyltes kanskje elektronikken i Epi'n?

Mja, elektronikken bortsett fra mikkene har genrelt lite å si på lyden, men mest på holdbarhet og kvalitet.

Jeg har hatt både 498T og har nå EMG81 i min EPi LP, og begge har vært gode forbedringer. De mikkene som satt i før var faktisk veldig bra, men litt ullne og dølle noe som gjorde at dem "uegnet" i mahogany imo..

Så en pickup oppgradering til slike gitarer er absolutt å anbefale fra min side ihvertfall. Men det handler jo også om å velge riktige pickups! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.