Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken bass skal jeg selge?


Arne.

  

19 stemmer

  1. 1. Hvilken bass skal jeg selge?

    • Schecter Damien 4
      14
    • G&L Tribute SB-2
      5


Anbefalte innlegg

Hei, jeg må dessverre selge en av bassene mine enten G&L'n eller Schecteren.. Problemet er at jeg ikke vil selge noen av de. Schecteren har veldig god spillbarhet, fin hals lav og god action og kan stille veldig forskjellige lyder, mens G&L'n er veldig god den og, liker bedre lyden jeg får ut av den strengehøyden er litt høyere som er et lite minus men... Og det er det jeg føler meg mest "knyttet" til. Så da ber jeg dere, gjennom en poll og hjelpe meg å velge hvilken jeg skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må dessverre selge en av bassene mine enten G&L'n eller Schecteren.. Problemet er at jeg ikke vil selge noen av de. Schecteren har veldig god spillbarhet, fin hals lav og god action og kan stille veldig forskjellige lyder, mens G&L'n er veldig god den og, liker bedre lyden jeg får ut av den strengehøyden er litt høyere som er et lite minus men... Og det er det jeg føler meg mest "knyttet" til. Så da ber jeg dere, gjennom en poll og hjelpe meg å velge hvilken jeg skal selge.

Selg Schecteren, og justér strengehøyden på G&L'en....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen heksekunst å justere truss rod. To viktige ting å huske:

Slakk strengene før du justerer, det sliter mye å justere under spenn.

Juster lite av gangen. På et instrument som er ganske bra i utgangspunktet holder det med en kvart omdreining før du strammer strengene igjen.

Ellers er det vel slik at strengehøyden midt på halsen justeres best med truss rod, mens problemer over ca 12 bånd har mer med sadelhøyde å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.