Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Episk film Musikk


Bjørnar Frantzen

Anbefalte innlegg

Tusen takk :)

Ble veldig fornøyd med sangen.

Er veldig glad i symfonisk metal og skikkelig kraftige orkester stykker.

Alt av orkester er vst, untatt litt stacatto-vokal jeg spilte inn selv.

Orkesteret er Miroslav Philharmonik plugin fra IK.Multimedia.

Selv så er jeg veldig lei den vst'n, men har kjøpt meg et nytt et fra east west.

Må formatere pc + noen oppgraderinger før jeg installerer det. Cubase sliter litt med ytelse.

Så skal selvfølgelig cubase oppdateres til versjon 6.

Skulle veldig gjerne ha spilt inn solo instrumenter på ekte. Dem som er vanskelige å få til å høres ekte ut.

Kjenner desverre få som kan spille fiolin gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bruker EZ Drummer (Toontrack)? Takler ikke de trommene.

Personlig synes jeg IK Multimedia sine softinstrumenter er mye bedre workflow-messig enn det meste annet jeg har prøvd. East West er nok sikkert best, men de krever veldig mye av maskinen og blir litt begrensende når man må bounce i Pro Tools hele tiden (bouncing er vel ikke real time i Cubase though). Er jo også mulig å trigge East West bibliotekene med andre synther.

Stilig komposisjon. Vokalen kunne ha godt av litt mer finpuss tror jeg (sliter litt med delayen bla.).

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bruker EZ Drummer (Toontrack)? Takler ikke de trommene.

Personlig synes jeg IK Multimedia sine softinstrumenter er mye bedre workflow-messig enn det meste annet jeg har prøvd. East West er nok sikkert best, men de krever veldig mye av maskinen og blir litt begrensende når man må bounce i Pro Tools hele tiden (bouncing er vel ikke real time i Cunase though). Er jo også mulig å trigge East West bibliotekene med andre synther.

Stilig komposisjon. Vokalen kunne ha godt av litt mer finpuss tror jeg (sliter litt med delayen bla.).

Jepp.

Toontrack it is. Standard rock kit. Er vel det første dem ga ut. Har ikke all verden av synther og samples osv.

Bruker det jeg har. Skal være glad detta faktisk fins. Når jeg har drevet med IK en god stund blir det nok deilig å prøve east west i forhold.

Om et år's tid eller mindre blir det mere fart på sakene.

Skal nok bygge meg et fint lite studio. Da mekker jeg nok et fett opptaks rom, for live innspillinger og akustiske opptak generelt.

Etterhvert skal nok innpillingene bli helt ekte uten en dritt digitale medier. Snakker noen år før det kan skje da, men det er heller ingen drøm :)

Et fett trommesett skal også til innkjøp tenker jeg.

Når det kommer til vokal så tar jeg det med et pust. For en gitarist å være burde vel resultatet være greit. Syntes jeg da, men skjønner hva du tenker på.

Kan ikke skremme naboene mere nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.