Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To covere til en skoleoppgave


stromstans

Anbefalte innlegg

Har snekra sammen en cover av The Cardigans "Carnival" og deler av Stings "Seven Days" til en skoleoppgave.

Hovedpoenget med oppgaven var midiprogrammering, så all ordentlig lyd er litt så som så. Balansen er heller ikke helt god.

Carnival

Seven Days

For ordens skyld, alt unntatt sang og gitar er programmert.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvilket skoletrinnene er dette?

Fikk hørt Carnival, og har følgende å bemerke:

Jeg synes overstemmen på refrengene er litt for sterk i forhold til understemmen.

Men ellers gjennom låta funker de fint.

Videre har du valgt en bass-lyd som etter mine referanser ligger vel dypt i lydbildet.

Dette tror jeg vil virke noe grumsete på et godt stereoanlegg. Forslag: bytt lyd til en som gir litt mer mellomtone

eller om du har mulighet til å påvirke med en EQ.

Trommene låter litt skranglete, men det er lyden, og det er jo smak og behag :-)

Ellers er det vel ikke noe å klage på hverken programmering, gitarspill eller vokal.

Med noen små justeringer vil jo dette låte riktig så bra :-)

Men jeg ere spent på skolenivå. Selv er jeg lyspærer i mediefag på videregående.

Fikk trøbbel med å høre Sting. Datafeil.

Hæ hæ, enkelte ord er viss rettet av iPaden. Jeg lar det stå så får dere gjette selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. :)

Dette er på musikkvitenskap på Blindern.

Faget er ment som en grunnleggende innføring i midi, men må sies at jeg hadde en del erfaring fra før.

Skal ha det du sier i bakhodet når jeg mixer videre.

Bassen kan kanskje bli romlete ja, skjønt den låter fint i hodetelefonene mine. Liker at bass skal være bass.

Virker som om Mediafire har litt trøbbel idag.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, høyskole.

Da bør det jo være litt bra også.

Vet ikke hva du kan om lydmiks fra før, men det jeg får best resultat av er å lage en mixdown og prøve på mange forskjellige steder. Brenn en CD og prøv i en bil, på et stueanlegg osv. lag en mp3 og prøv på en god data osv.

Ta med plata til en venn og prøv på annlegget der osv.

Jeg har brukt mange CD-er på slikt, men så har det blitt bra også.

Det er nettopp sluttmixen som gir prikken over I-en.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe saker! Kan godt kommentere litt på Seven Days, hvis du fortsatt trenger hjelp da?

Du har gjort en veldig god programmeringsjobb! Ikke akkurat den enkleste låten i verden. :)

Synes du kan gjøre en EQ-jobb på staccato-strykerene. Det er ikke sikkert det er så mye mer å hente, men akkurat nå låter de litt "mykt". Hadde gjort en god del forskjell tror jeg.

Refrenget mangler kanskje et eller annet. Høyere synth, eller litt mer cymbaler? Vet ikke helt. Kan godt være at du ville ha det akkurat sånn. God idé å gjøre vokalen slik du gjør. Litt uheldig at vokalen er litt i det lave laget for ei jente, hun hadde kanskje sunget den bedre i en høyere toneart. På et slikt refreng med stemmer panorert til høyre og venstre kan det være en idé å rulle av litt i bunnen på EQen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig. Trommene på Seven Days var et svært underholdende mareritt. Det er en grunn til at jeg ikke orket å ta hele låta. :P

Sant at strykerne er veldig runde. Var bare så mye jeg fikk gjort med eq'en uten at det låt helt drit. Litt begrenet med lyder da jeg ville unngå å gjøre meg selv til pirat.

På refrenget i forhold til originalen mangler det ihvertfall et piano, som jeg ikke en gang turte prøve å plukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.