Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vegg feste,


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei

Vil pynte opp leiligheten med gitaren på veggen i stede for kjedelig Ikea bilder.

Kommer sikkert til å kjøpe meg et par ekstra gitarer, men nå er det kun snakk om en Ibanez RG (kanskje ikke så mye å still e ut, men får skifte gitaren etter hvert :) )

Egentlig vil jeg ha den hengende på skrå (ca spillestilling).

Har funnet fester til å henge den vertikalt, men syns dette blir litt kjedelig. Spesielt med tanke på å prøve å fylle litt tom vegg .

Min plan så langt er å lage kroker til å henge gitaren etter reimer, og lage enn vinkel i bunn, som den står inntil.

Da kan jeg legge noe gummi belegg i vinkelen og eventuelt i bakkant slik at ikke gitaren skrapes mot veggen.

Veldig usikker på hvordan jeg skal lage vinkelen, med tanke på at jeg eventuelt skal kunne skifte ut gitaren. Eller om jeg bare skal droppe hele vinkelen i bunn...

Har noen et bedre forslag? Eventuelt gjort noe lignende som de kanskje har bilder av?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et Hercules veggfeste (av typen som kan roteres), og en eller annen slags bolt som kroppen kan hvile på?

Ellers har man jo dette, ikke at det var spesielt vakkert men:

373593.jpg

EDIT: Bah, Rattle kom meg i forkjøpet på den gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,kanskje ikke så mye arbeid å ta av reimen, og det ser nok penere ut. Men det føreste jeg tenkte på da jeg så det feste var at dersom du tar av reimen hver gang du skal spille, blir nok denne slapp etter hvert som du tar den inn og ut? Men er vel kanskje ikke et stort problem.

Det jeg derimot syns eg verre er at det blir mer "arbeid" å spille, og kanskje lettere å droppe det.

Jeg setter meg stort sett aldri ned for å øve, så det blir liksom bare enn ting jeg leker med sånt innimellom, enten jeg sitter å surfer eller ser tv.

Men disse andre festene var fine :) muligens litt store, men får tenke litt på det før jeg bestiller noe.

Takk for all hjelp ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,kanskje ikke så mye arbeid å ta av reimen, og det ser nok penere ut. Men det føreste jeg tenkte på da jeg så det feste var at dersom du tar av reimen hver gang du skal spille, blir nok denne slapp etter hvert som du tar den inn og ut? Men er vel kanskje ikke et stort problem.

Det jeg derimot syns eg verre er at det blir mer "arbeid" å spille, og kanskje lettere å droppe det.

Jeg setter meg stort sett aldri ned for å øve, så det blir liksom bare enn ting jeg leker med sånt innimellom, enten jeg sitter å surfer eller ser tv.

Men disse andre festene var fine :) muligens litt store, men får tenke litt på det før jeg bestiller noe.

Takk for all hjelp ihvertfall :)

"Den" blir som regel slapp etter hvert i slike situasjoner ja.... :lol:

Men seriøst: Straplock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.