Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP inlay stikker ut..


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen minutter siden så så jeg at inlayet på 5. bånd på min Gibson LP Studio stikker ut av posisjonen sin (se bilde).

Jeg har ikke brukt denne på noen måneder, og den har derfor bare hengt på veggen, så jeg lurer på om dere vet hva som kunne ha skjedd? : (((

iwhzr9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når du sier det, så ser det faktisk sånn ut. Har bare som sagt hengt på veggen, og med temperatur endringer hele tiden her oppe i nord, så kan det nok være det. Noen idéer på hvordan jeg kan fikse det? Legge den i bløt? :P

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

File vekk. Ferdig arbeid. Helt normalt for gitarer her i Norge, og ikke et tegn på slurv. Om vinteren har vi en luftfuktighet som gjør de som bor i ørkenen i Arizona grønne av misunnelse. Fil vekk, gjerne når det er som tørrest, og problemet er borte for alltid.

Her var det vel snakk om inlays, og ikke "skjegg". Tror jeg ville vært litt forsiktig med å file på inlays. Mulig det kan pusses ned, og poleres opp igjen men hold "fila" unna.. :)

Det er også mulig at treverket har skrumpet inn rundt inlays og presset dette opp, og når det nå utvides igjen kan det hende at det løsner fra gripbrettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får krysse fingrene for at trådstarter ikke fant fram filsettet sitt i mellomtiden. :unsure:

Ja, rakk han det i natt, er det sannelig flere som er effektive! :lol:

Jeg vil tro, som Castor sier, at man må ta det ut og få det tilpasset på nytt. Det går jo an å prøve oljing av gripebrettet (jeg anbefaler igjen Fret Doctor...), og prøve å presse inn innlegget igjen, men det er vel rimelig sikkert at det ikke går. Er du usikker på om du får det til selv, leverer du gitaren til en gitardoktor. Dette er vel en jobb som ikke burde ta mange minuttene for noen som kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gitar det var løse inlegg da jeg kjøpte den.

Jeg brukte en kniv til å lirke ut det løse inlegget (med langsiden, ikke spissen)

Skrapte bort litt av det løse limet. Testet inlegget i hullet at det ikke var for høyt.

Tok deretter lim i hullet og klemte inlegget på plass.

Og viste ikke at det hadde vært løst. Var veldig enkelt å få til, så hadde nok vurdert å gjort det selv hadde jeg vært deg.

(Vel om du ikke har en ti-tolv tommeltotter) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.