Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne "pokerchip'en" fra Les Paul


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om andre har vært borti dette;

Jeg har altså anskaffet meg en veldig bra Epiphone Les Paul (Tsjekkisk-produsert), og holder på å gå gjennom mekanikk/elektronikk etc. I denne forbindelse ønsker jeg - om mulig - å fjerne "pokerchip'en" rundt pickupswitchen.

Jeg trodde vel egentlig at dette skulle være en enkel affære, men det viste seg å være brukt en eller annen limform under der, noe som gjør at merkeringen sitter som bare det!

Har noen vært borti tilsvarende - og har råd til hvordan den kan fjernes skånsomt?

(Før noen spør; jeg tenkt å rubbe/polere hele toppen, derfor trenger jeg å fjerne den :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, hårføner var en av de første tankene som slo meg, men jeg var veldig usikker på om det var ok å bruke.

Har kanskje noen en idé om hva som kan være brukt under der? Virker som den sitter _veldig_ godt fast... Har klart å lirke en gitarist-negl under den ytterste millimeteren eller så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, hårføner var en av de første tankene som slo meg, men jeg var veldig usikker på om det var ok å bruke.

Har kanskje noen en idé om hva som kan være brukt under der? Virker som den sitter _veldig_ godt fast... Har klart å lirke en gitarist-negl under den ytterste millimeteren eller så...

Den er festet med dobbeltsidig tape, så en forsiktig føn for å myke opp limet burde fungere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg sjekket var de ikke festet med tape. iallefall ikke på gibson. epi er jeg usikker på, men tape høres rart ut, da limet i tapen kan skade lakken.

prøv å dytt et kort fra en kortstokk under den og vipp den opp. det har jeg brukt å gjøre på mine les pauler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bekrefte;

Pokerchip'en er nå av, og den var festet med en syltynn dobbeltsidig tape-ring. Varmet helt forsiktig opp med fruens hårføner og brukte deretter kort-trickset - funket veldig bra.

Les Paul gikk all-in, men jeg satt med de beste kortene, og vant dermed hele chip-beholdninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.