Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plastic Paddies - Irsk folkemusikk på sitt beste!


Duckling

Anbefalte innlegg

Oi. Hyggelig med interesse rundt det vi driver med.

Det er for tiden ganske vanskelig å drive band. Folk som driver utesteder og bookingfirmaer er helt fantastisk dårlige til å svare på mail, og om man ringer dem får du beskjed om å sende dem en mail. Resultatet av dette er at vi per dags dato kun har én bekreftet gig, og den er fredag og lørdag i St. Patricks Day-helga, altså 15. og 16. mars på Boondock's Hideout i Tønsberg.

Jeg jobber hardt med å få til flere konserter, og jeg håper virkelig at april kan bli en ganske aktiv måned.

Ift spillejobber i Trondheim så er det noe som absolutt hadde vært gøy å få til, men det er ikke så veldig lett. En ting er at det koster ganske mye å komme seg t/r Trondheim fra Vestfold. Det tar også ganske mye tid. Om vi da skal spille fredag og lørdag må folk ta seg fri fra jobb på fredagen for å komme seg avgårde. Altså er det tapt arbeidsinntekt og høye reiseutgifter, noe som gjør at vi måtte tatt et ganske høyt honorar for å spille. I tillegg måtte jo spillestedet sørget for mat og overnatting for 5 pers i to døgn. Dette blir totalt ganske mye penger å betale for et ukjent band fra Horten. Det skal sies at vi har prøvd å få til en gig i Trondheim, men som tidligere nevnt er det fantastisk dårlig respons fra de jeg har vært i kontakt med om dagen, dessverre.

Ellers anbefaler jeg jo de som ikke allerede gjør det om å like oss på facebook (http://www.facebook.com/plasticpaddies), der kommer det fortløpende informasjon om konserter og andre ting, og dere kan sende oss meldinger med konkrete forslag på steder og byer det går an å spille.

Igjen, veldig hyggelig å bli etterspurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Hyggelig med interesse rundt det vi driver med.

Det er for tiden ganske vanskelig å drive band. Folk som driver utesteder og bookingfirmaer er helt fantastisk dårlige til å svare på mail, og om man ringer dem får du beskjed om å sende dem en mail. Resultatet av dette er at vi per dags dato kun har én bekreftet gig, og den er fredag og lørdag i St. Patricks Day-helga, altså 15. og 16. mars på Boondock's Hideout i Tønsberg.

Jeg jobber hardt med å få til flere konserter, og jeg håper virkelig at april kan bli en ganske aktiv måned.

Ift spillejobber i Trondheim så er det noe som absolutt hadde vært gøy å få til, men det er ikke så veldig lett. En ting er at det koster ganske mye å komme seg t/r Trondheim fra Vestfold. Det tar også ganske mye tid. Om vi da skal spille fredag og lørdag må folk ta seg fri fra jobb på fredagen for å komme seg avgårde. Altså er det tapt arbeidsinntekt og høye reiseutgifter, noe som gjør at vi måtte tatt et ganske høyt honorar for å spille. I tillegg måtte jo spillestedet sørget for mat og overnatting for 5 pers i to døgn. Dette blir totalt ganske mye penger å betale for et ukjent band fra Horten. Det skal sies at vi har prøvd å få til en gig i Trondheim, men som tidligere nevnt er det fantastisk dårlig respons fra de jeg har vært i kontakt med om dagen, dessverre.

Ellers anbefaler jeg jo de som ikke allerede gjør det om å like oss på facebook (http://www.facebook.com/plasticpaddies), der kommer det fortløpende informasjon om konserter og andre ting, og dere kan sende oss meldinger med konkrete forslag på steder og byer det går an å spille.

Igjen, veldig hyggelig å bli etterspurt :)

Okei, jeg ser den ;) Du får si ifra hvis dere tilfeldigvis roter dere opp hit en gang da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ikke at jeg har veldig store forhåpninger om å se forumitter denne gangen heller, men man kan jo alltids håpe!

Neste helg, fredag 26., forviller vi oss nok en gang tilbake til stampuben vår "Naustet" i Åsgårdstrand. Fyrer i gang rundt halv 10 og spiller til frem mot midnatt.

For å høre hva vi driver med, sjekk ut Plastic Paddies på Facebook. Trenger ikke like for å høre, men hyggelig om man liker om man liker. Trenger ikke facebook for å høre engang faktisk! Vi finnes også på YouTube!

naustetvar13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kult kult!

Har glemt å spamme her jeg. Ja, vi har noen konserter på gang i sommer.

Førstkommende lørdag spiller vi Naustet Pub i Åsgårdstrand, ute på terasse-scenen. 21-23, ID:18 og CC:100,-

5.-6. Juli spiller vi på Boondock's Hideout i Tønsberg. Her starter vi i 22-tiden og holder det gående til frem mot skjenkestopp klokka 03. ID:23 og CC:50,-

26.-27. Juli drar jeg og vokalisten tilbake til Boondock's og kjører en konsert som en duo, og skaper rølp av en annen verden. Samme tider, alder og cover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jadda. Folk som begynner på masterstudier utenbys og andre ugunstige faktorer gjør at høsten ikke er så aktiv som vi gjerne skulle ønske at den kunne være, men noen datoer har det blitt, og vi jobber fremdeles med flere. Det blir en del Oslo og omegn denne høsten, så det hadde vært kanongøy å treffe noen forumitter for en øl i pausene!

11.-12. oktober - Saxon King, Horten. CC:100,-, ID:20, 22:00

18. oktober - Jernet, Tønsberg. CC:100,-, ID:20, 21:00

19. oktober - Naustet Pub, Åsgårdstrand. CC:100,-, ID:18, 21:00

25. oktober - The Shamrock, Oslo. Fri entré, ID:21, 21:00

15. november - Skuret, Oslo. Splitgig med The Modern Project. Detaljer kommer.

13. desember - Glassmagasinet, Horten. ID:20, fler detaljer kommer.

14. desember - Total Scene, Tønsberg. ID:18, fler detaljer kommer.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.