Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

dau fuzz


Anbefalte innlegg

Min Retroman Sybil Classic var plutselig livløs når jeg skulle skru den på under lydsjekk for 2 helger siden.

Jeg hadde brukt den på øving på onsdagen, pakket ned pedalbrettet(T-Rex Tonetrunk 68 m/ softbag), dratt med meg brettet ned til Sandnes torsdag kveld, og pakket det opp igjen på fredag kveld, når jeg skulle spille konsert. Alle de andre pedalene funket fint. Har også prøvd med forskjellig strømforsyninger(PP2+ og 1-spot) og batteri. Fortsatt dau!

Jeg vet det regnet litt når jeg gikk rundt med pedalbrettet(i bag) på torsdagen, kan dette ha noe å si på hvorfor den ikke funker? Fuktskader?

Den har true bypass, så lyden går gjennom når den er slått av, men hvis jeg skrur den på, så har jeg plutselig bare en stor, dyr og rosa mute-pedal.

Led'en lyser heller ikke.

Noen som har peiling på slikt som vet hva som kan være galt?

Tenkte å la en kamerat som har grei peiling på elektronikk(driver å bygger pedaler, teslacoiler og slikt) se på den, men tenkte det kunne være lurt å forhøre meg her også.

Endret av Ataxia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Retroman Sybil Classic var plutselig livløs når jeg skulle skru den på under lydsjekk for 2 helger siden.

Jeg hadde brukt den på øving på onsdagen, pakket ned pedalbrettet(T-Rex Tonetrunk 68 m/ softbag), dratt med meg brettet ned til Sandnes torsdag kveld, og pakket det opp igjen på fredag kveld, når jeg skulle spille konsert. Alle de andre pedalene funket fint. Har også prøvd med forskjellig strømforsyninger(PP2+ og 1-spot) og batteri. Fortsatt dau!

Jeg vet det regnet litt når jeg gikk rundt med pedalbrettet(i bag) på torsdagen, kan dette ha noe å si på hvorfor den ikke funker? Fuktskader?

Den har true bypass, så lyden går gjennom når den er slått av, men hvis jeg skrur den på, så har jeg plutselig bare en stor, dyr og rosa mute-pedal.

Led'en lyser heller ikke.

Noen som har peiling på slikt som vet hva som kan være galt?

Tenkte å la en kamerat som har grei peiling på elektronikk(driver å bygger pedaler, teslacoiler og slikt) se på den, men tenkte det kunne være lurt å forhøre meg her også.

Du kan se viss LED'en er kobla til bryteren/ én ledning fra bryteren til LED'en så er det sannsynligvis bryteren som er ødelagt...

Viss det ikke er noen åpenbare løse ledninger så må han sjekke brettet.

Viss han kan bygge teslacoiler kan han hvertfall fikse denne!wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel min gamle, det der. Akkurat det har aldri skjedd meg før, men det som har skjedd meg og som likner er at jeg oppdaget at tone-poten på silikon-sida faktisk er en av-på bryter når den klikkes fra klokka åtte til klokka sju. Det står dokumentert ett eller annet sted jeg leste på nett. Om det ikke er det, så er vel noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.