Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD!


DrJustice

Anbefalte innlegg

@ gitarzan : MSRP er USD 4311, men som alltid selges Gibson gitarer for mye mindre enn det. Gatepris er normalt rundt USD 2500 i statene og rundt NOK 20000 her i landet. Det er ikke lett å få tak i disse da de ble laget i et meget begrenset antall, men en Studio-versjon som skal lages i 500 eks. ble lansert på NAMM nå nettopp.

Kroppen og headstocken er 10% større og halsen er et (umerkelig) hår bredere enn normalt. Den har også jumbofrets.

Originalen ble laget i 2009.

@ Foo : Den kommer med 10-46 strenger. Jeg regner med at den egner seg godt for lavere stemmeleier og tykkere strenger.

IMG_6562.jpg

Edit: oppdatert link til bilde...

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ gitarzan : MSRP er USD 4311, men som alltid selges Gibson gitarer for mye mindre enn det. Gatepris er normalt rundt USD 2500 i statene og rundt NOK 20000 her i landet. Det er ikke lett å få tak i disse da de ble laget i et meget begrenset antall, men en Studio-versjon som skal lages i 500 eks. ble lansert på NAMM nå nettopp.

Kroppen og headstocken er 10% større og halsen er et (umerkelig) hår bredere enn normalt. Den har også jumbofrets.

Originalen ble laget i 2009.

@ Foo : Den kommer med 10-46 strenger. Jeg regner med at den egner seg godt for lavere stemmeleier og tykkere strenger.

IMG_6562.jpg

--

takk for bildet! sikker på at originalen er fra 2009? grunnen til at jeg lurer er fordi headstock ser ut til å ha str til en 70 - 80 talls les paul. tunerne matcher også dette. tenkte at muligens orginalen var fra samme tidsrom, evt en modifisert gitar fra denne perioden? men kan være jeg ser feil :unsure:

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ davidsen : Jeg synes den er helt grei å spille på, faktisk ganske så digg. Det blir bedre plass i de høyere båndene (den har forresten 24 bånd). Nå har ikke jeg spilt gitar veldig lenge, noe som kanskje bidrar til at jeg ikke er så fastkjørt i en type geometri(?). De andre gitarene mine har 24.75" og 25.5" skalalengder, så med denne øker jeg vel bare toleransen.

@ Audun : Den veier ca. 4.1kg vs ca. 3.5kg for Studio'en. Begge er chambered.

@ gitarzan : Originalen ble laget i 2009 hos Gibson Custom Shop, eller ihvertfall tatt i bruk da så den kan jo muligens ha blitt snekret i 2008. Siden det var en custom shop jobb, kanskje det ble spesifisert nettopp en slik headstock (jeg er ingen ekspert på Gibsons headstock historikk...).

Mange spørsmål her, noe som er veldig hyggelig! Frykten for at den skulle disses herfra til Nashville og tilbake igjen var tydeligvis grunnløs :D

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.