Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker Fender


Karsten

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpa ny forsterker, men klarer ikkje heilt å bestemme meg for hvemm av desse (Fender G-DEC 3 Thirty) eller (Fender G-DEC® 30) eg skall velge, Så lurer da på om det er noen som har erfaring med desse, Og kann ji noen kommentarer?

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3193

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2612

Mvh.

Karsten Alvsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er dette de eneste to forsterkerne det står mellom? For personlig ville jeg ikke anbefalt noen av de. Kjøp deg heller en skikkelig amp. Hva slags musikk spiller du?

Uhm, unskyld meg, men du bør kanskje ta erfaring i betraktning her?`

Hvis det her er en gutt som akuratt har fått seg en squire/epiphone gitar til rundt 1-2 lapper er begge ypperlige amper. Det ligger litt risk i å kjøpe en stor dyr amp, hvis du har lite erfaring. Det kan jo hende at gitar ikke er helt greia, så må han selge alt igjen. For en nybegynner på gitar, kan en amp til litt over en tusenlapp låte mere en godt nok. Den første ampen min var en knøttliten Pevey, og den var jeg utrolig fornøyd med på den tida. Slikt oppgraderer man etter hvert.

However, hvis du faktisk har en del erfaring, og er en dyktig spiller, så vill ingen av de ampene der imponere på noen som helst slags måte. Det handler om hvor erfaren og kravstor du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst bruksområde. Skal man bare øve hjemme kommer man veldig langt med en slik forsterker uansett hvor lenge man har spilt eller hvor dyktig man er. Og som sagt kommer det an på hvilke ønsker, krav og behov man har.

Jeg har spilt gitar i en del år nå, og ser på meg selv som..ja..ikke nybegynner lenger hvertfall. Likevel bruker jeg Vox Tonelab når jeg spiller live, og en liten Peavey Vypyr 15 når jeg øver hjemme, og synes det funker knall. Hadde jeg fått råere lyd av en Marshall Plexi på full pupp? Antakeligvis. Har jeg behov for bedre lyd hjemme? Nei. Har jeg behov for bedre lyd live? Nei. Publikum hører ikke forskjell allikevel, det er mye lettere å skru lyd når det ikke er scenelyd, og jeg slipper drasse rundt på forsterkere når jeg må ha masse pedaler eller multieffektbrett foran allikevel.

Jeg synes den øverste linken virket mest fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det blei den øverste av dei eg linket til

Er nokk bare ein halv gammel amatør somm sitter hjemme i stua og klonker litt for meg sjøl. Har noen gitarer, så det er blitt noen (høvdinger) plasert der.

Syns den forsterkeren er heilt grei, masse rare lyder, å så kann ein jo lage sine egne oppsett å lagre etter hvert.

Mvh.

Karsten Alvsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, unskyld meg, men du bør kanskje ta erfaring i betraktning her?`

Hvis det her er en gutt som akuratt har fått seg en squire/epiphone gitar til rundt 1-2 lapper er begge ypperlige amper. Det ligger litt risk i å kjøpe en stor dyr amp, hvis du har lite erfaring. Det kan jo hende at gitar ikke er helt greia, så må han selge alt igjen. For en nybegynner på gitar, kan en amp til litt over en tusenlapp låte mere en godt nok. Den første ampen min var en knøttliten Pevey, og den var jeg utrolig fornøyd med på den tida. Slikt oppgraderer man etter hvert.

However, hvis du faktisk har en del erfaring, og er en dyktig spiller, så vill ingen av de ampene der imponere på noen som helst slags måte. Det handler om hvor erfaren og kravstor du er.

Tenkte det bare kunne være greit å tipse om noe som er bra med en gang. Når man kan spare seg for å kjøpe fem forskjellige dårlige gitaramper ved å få tips fra folk med mer peiling enn en har selv må vel det bare være bra.

Man trenger jo ikke kjøpe dårlig utstyr bare fordi man er nybegynner. Men så lenge fyren er fornøyd er jo det bare topp. Det det kommer an på er jo hvor lenge man er fornøyd. Hvis man har en topp gitar og en dårlig modeleringsamp blir det på en måte som å spise indrefilét av kobe-okse dandert med first price potetmos, om du er med på metaforen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra forsterker? Vel, når man kan få helrørsamper for under 5 lapper synes jeg nok det er mye bedre enn å legge penger i en liten modeleringsamp. Vox ac15, peavey classic 30, marshall class 5, epiphone valve jr f.eks.

Du må gjerne være uenig :)

Dette har jo vært et diskusjonstema i utallige tråder her på forumet, og det er ikke slik at en billig røramp nødvendigvis er det beste valget for alle. For det første er ikke nødvendigvis en billig røramp så veldig god. For det andre er en modeleringsamp ofte et mye bedre verktøy både for å utforske en del med hensyn til å utvikle sin egen sound og leke med forskjellige effekter (for unge gitarister i begynnerfasen. Ikke tilfelle her, vel og merke). For det tredje kan det også være vel så fornuftig for "hjemmegitarister" med en slik amp, da de aller aller fleste røramper krever et visst volum før de låter på sitt beste. Det gjelder selv de minste rørampene. En modeleringsamp kan låte bra på lavt volum, og kanskje til og med i headset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.