Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Flying V 58


sabb

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe en gitar nummer to og valget mitt har havnet på en Epiphone Flying V 58.

Så da lurer jeg på om noen som kanskje allerede har den eller har hatt noen opplevelser med den, kanskje kunne gi meg litt respons på hvordan den går.

Negative og positive sider etc.

Litt opplysninger om gitaren:

-Mahogny kropp

-Rosetre i gripebrett

-gullforgylt mekanikk og hardware

-2 stk humbuckere

-3-veis pickup velger

-2 stk volum

-1 srk tone

-Farge: Svart (Farge spiller vel ingen rolle på prestasjonen, følte bare for å ha den med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva man liker? Vet om flere som sitter med gitaren over motsatt lår, og med V'en "tredd" over det andre låret, og synes det funker helt knall. Men om man er litt tradisjonell av seg så er det kanskje en typisk stå-gitar ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye skal du bruke på den? ny eller brukt?

Bytt ut bridgepickupen til noe hissigere, så har du ihvertfall en gitar med klassisk look som holder lenge :)

Trenger ikke koste mye heller!

Takk for tipset!

Skal bruke en 6000 på den. Splitter ny.

Er det noen pickup du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Bra pickups linket over.

Kan være litt tricky å skifte deksel da, man må til med litt verktøy. Men har man litt sansen for tekniske ting og fikling, så er det bare kos.

Jeg har en Gibson 498T i gull liggendes hjemme som jeg kanskje kunne solgt rimelig, som er en merkbar forbedring fra Epi pickups.

Men burstbuckeren er imo en bedre pickup :)

Ellers er det mye annet å anbefale.. Seymour Duncan JB, SH6 Distortion, eller til og med GFS som er et rimeligere alternativ.

Skaff deg gitaren, så tar man resten etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.