Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring av gitar


thimzity

Anbefalte innlegg

Heisann dere! Jeg tenkte å starte en tråd der folk kunne spre ut litt tips og triks for å ta vare på våre akustiske gitarer. Selv har jeg bare spillt el. gitar frem til nå men har nylig kjøpt meg en Martin d1, som jeg er utrolig fornøyd med. Det som jeg har hørt er en vanlig sak med akustiske gitarer er at de kan bli skadet/ødelagt på grunn av temperatur, fukt og så lignende. Så alt som har med oppbevaring og vedlikehold passer inn her.

Takk:)

Endret av thimzity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hmm, akkurat bestilt meg gitar fra statene. Lurer på hvor skadelig det er, med tanke på at den går innom forskjellige temperaturer inn og ut av biler og fly

Så kan du også tenke på hvor de andre gitarene som du kjøper i butikken har vert henn. De produserer ikke Gibson og Fender gitarer på bakrommet i norges gitarsjapper, så mange av dem har reist langveisfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en Martin D-42 og i begynnelsen var jeg rimelig hysterisk på nettopp dette med oppbevaring. Inn med luftfuktere og kluter og det hele. Men siden har jeg hørt av folk som kan dette her i Oslo at disse fukterne kan gjøre mer skade enn godt. Så hadde jeg gitaren inne hos en proff gitarsnekker for justering, og han sa ikke bare at jeg burde fjerne fukteren, han kastet den(!).

Hans råd var; la gitaren ligge i kassa når du ikke bruker den og unngå for store temperaturforandringer.

Og et helt eget tips: Ta gitaren med inn i kabinen når du skal fly! Sendte min en gang og de klarte i vrake kassa. Heldigvis tåler disse Martin Hardcase'ne litt så gitaren er like hel. Men kassa ser ut som den har vært i krigen og reparert med gaffa-tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.