Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT 10 eller Boss GT Pro


RexRon

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg er i ferd med å anskaffe meg en multieffekt til gitar. Sjangeren jeg spiller er metall, hovedsaklig live og jeg har landet på en av to alternativer.

Boss GT 10 ellr GT pro.

Det jeg lurer på er hvor de store skillene ligger i disse to hvis man ser bort fra prisen :-)

Jeg har et Lexicon MPX R1 MIDI brett som jeg kan bruke til å styre GT Proen.

Slik jeg ser det har GT 10 det jeg trenger og den virker lett å betjene, men det jeg kanskje lurer mest på er om kvalitetn på effektene er bedre på den ene eller andre. Jeg har en Hughes and Ketner amp og er i grunn ikke avhengig av amp-simuleringen. Er de bra vil jeg selvsagt vurdere det, men dette er ikke noe must for meg.

Det kanskje aller viktigste: Hvordan er distortion effekten på disse multieffekt prosessorene?

Vennlig hilsen

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger mer enn en effekt-loop og XLR utganger, velg GT-Pro.

Hvis du vil ha en litt nyere boks med bedre brukergrensesnitt og innebygde pedaler, velg GT-10.

Vrengalgoritmene funker greit for meg (det er det beste Boss har å by på av digitalvreng), men jeg kjører også en rørvreng i effekt-loopen.

Mine 2 øre...

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bedre amp simuleringer i POD HD, men RexRon sier at han ikke er avhengig av amp-simulering. Andre effekter utvikles ikke i samme takt som amp-simuleringer, som blir bedre og bedre for hver generasjon. Boss GT's modulasjonseffekter, delayer, reverb osv. er meget bra - noe av det bedre i sin klasse etter min mening. GT boksene kan også fås brukt for en grei penge, og GT-10 er betydelig billigere ny enn HD500, som er den nærmeste POD HD modellen. Det er kanskje også verdt å nevne at GT-10 er av en uovertruffen mekanisk kvalitet.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er dønn avhengi av en rackmontert unit, eller balanserte utganger så ville gått for GT-10.

GT Pro er en GT-8 i rackformat, og de har skjedd endel siden den gang. Mao, GT-8/Pro begynner å bli gammel :)

Effektene på GT-10 er hakket bedre (for de med gullører) men brukergrensesnittet er laaaaaangt bedre. Les enklere..

Om du ikke har en GT-Pro på handa som du får grisebillig, ville jeg kikket etter en GT-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde GT-6 i flere år, og fant ut nylig at det ble for mye oll. Nå har jeg solgt den og begynt fylle en pedaltrain jr. med de pedalene jeg trenger. Er kjempefornøgd så langt, bortsett fra at forsterkeren min ikke liker Fulltone PlimSoul'en.... Kanskje ikke det du vil høre, men du kan jo også ha det med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at du har tatt en fornuftig avgjørelse...

Gjør deg selv en stor tjeneste ved å lære deg å bruke dette brettet skikkelig, det ganske utrolig hva som kan trylles ut av

lyd ved riktig oppsett. Glem alt om ferdige presets, bygg opp dine egne fra scratch tilpasset din eksterne amp\PA.

Mange som dømmer multieffekter nord og syd har ikke tatt seg bryet ved å virkelig utforske brettet i dybden..

Lek med dual amp oppsett, det er her jeg fikk frem det beste i brettet for min del..

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd Neros.

Har en Hughes & Ketner Triamp som jeg er veldig fortrolig med. Er rimelig sikker på at dette blir en god kombinasjon.

Skal sjekke ut dual amp oppsettet.

Føler at jeg har valgt riktig så nå bare gleder jeg meg til godsaken kommer med posten :-)

Rex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.