Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynner gitar


the reaper

Anbefalte innlegg

IKKE kjøp Aria, Morgan eller en gitar hovedsaklig under ca 3000 kr. Jeg har prøvd disse gitarene, bla på skolen og andre nybegynner gitar, fretene er helt forferdelige og er vanskelig å spille på. Jeg syntes du burde gjøre som andre har skrivd her, Sats på gitaren først, bruk 4-5 k på den og kjøp en billig transistor forsterker til 1000 kr. Det er ikke vits å kjøpe noe annet en bra gitar fra starten av!

Kjøp Hagstrøm, Jeg har en swede og Hagstrøm er et merke med historie, ikke noe som ble stiftet i 2005. Det er et billigere alternativ som er bra. Faktisk liker jeg necken bedre enn originale Gibson gitarer, Gibson gitarenes neck er for breie. Det eneste jeg ikke liker så godt på Sweden er at det er "lakk" på backsiden som kan være irriterende når du spiller mye opp og ned på necken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt du har fasiten på hva alle synes er bra da :)

Jeg har også prøvd en del billige gitarer, og kun én har vært så grusom som du påstår at de er, en Morgan. Jeg har prøvd en helt ålreit Morgan også, bare så det er nevnt. Samme modell. Det beviser vel egentlig at man må prøve, fordi man kan kan finne både gullkorn og søppel i dette prissjiktet. Jeg har spilt et par Aria'er i lav prisklasse som har vært ypperlige instrumenter, og har en Squier Affinity som er helt grei. Min første gitar var en Louder-strat som var eneste gitar i ganske mange år. Skal sies at jeg skiftet pickups i den da det ofte er det største problemet for min del i billige gitarer. Usannsynlig ubruklige pickups (hvertfall singlecoils)

At Hagstrøm lager ålreite gitarer er jeg dog enig i, men du må fort over 5k for en gitar (nypris ja), og at nybegynnere burde legge "alle" pengene i en gitar og kjøpe en råtten forsterker er jeg langt fra enig i. Nå får man riktignok helt greie forsterkere ganske langt ned i pris, men også disse blir bedre når man kommer litt opp, så jeg personlig ville fordelt ca 3k/2k på gitar og amp da gitarer til 5k ikke trenger å være så veldig mye bedre enn en gitar til 3k, mens en forsterker til 2k gjerne er betydelig bedre enn en til 1k. Selvsagt må man velge riktig utstyr, og kanskje kan man støte på dårlige eksemplarer her også, men det kan man uansett hvordan man fordeler i dette prissjiktet med mindre man bruker alt på en brukt gitar.

Tror dog kanskje trådstarter ikke trenger mer input siden tråden hart vært inaktiv i en måned nå. Veldig nyskjerrig på hva trådstarter evt endte opp med da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.