Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til sanger ønskes (har ikke trommis..)


Thomas

Anbefalte innlegg

Holder på med en bandlignende greie på skolen nå, og trenger noen forslag til forholdsvis enkle greier vi kan klimpre litt på. Med enkel mener jeg ikke at det må være hyperenkelt (eg. nybegynnersanger) men er ikke ute etter Vai, Petrucci eller Hendrix sanger.. (nesten slemt å la Hendrix være med i den trioen der, jeg digger musikken hans, ikke akkurat noe jeg kan si om de to andre jeg nevnte.. men nok om det) Vår svært så mandige arbeidsstyrke består av tre personer;

-en på piano evt. keyboard

-en (meg) på sologitar eller annen gitar, alt etter som

-en på rytme (akustisk) gitar

-og så litt synging når det passer seg sånn.

Nei, har ikke noen til å spille trommer, kommer ikke til å få det heller.

Musikkstilen blir vel en del forskjellig, rock (av det forholdsvis rolige slaget), blues og en del annet skøy. Alt av forslag er mer enn velkomne, har du noe å komme med er det bare å spytte ut, det verste som kan skje er at vi ikke synes den er noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God vits:

Vet du hva du kaller en som henger sammen med musikere?

trommis

hehe :P

hmm, fåreslo jeg wish you were here, Thomas? Wonderful tonight av clapton kan jo funke uten trommer, kanskje signe fra unplugged albumet også. REM - everybody hurts? kanskje mange klisje sanger her :P noen av de rolige dire straits/MK sangene kan også funke bra uten trommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du foreslo wish you were here ja, skal i alle fall prøve å spille den. Eller så hadde det vært kult å spille Hotel California, noe Elton John blir det vel til at vi spiller, kanskje litt Beatles, Dylan. Mye bra sanger som burde funke bra (Senor (Tales of yankee power) av dylan f.eks.. genial sang, får fram stemmen til Dylan vanvittig bra. Ahhh, er så mye kul musikk som bare venter på å bli oppdaget.

Forresten; prøv å få tak i Mark Knopfler - Let's see you og Camerado (sanger..). Gitt ut på en B-side (til singelen what it is).

Forslag til annet sprell tas fortsatt imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.