Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akkustisk gitar? Hvilken?


p86

Anbefalte innlegg

Heisann, er på utikk etter en ny stålstrenger. Prisen bør helst ikke overstige 5000 kr. Er åpen for de fleste merker. Men har hørt mye bra om takamine?

Jeg holder til i Hobøl kommune/Østfold. Er det noen musikkbutikker i nærheten av meg? Det var en i Ski, men den ble lagt ned i sommer dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Takamine hvertfall, men det er jo en helt annen prisklasse. Noen synes dog at de er litt sterile og kjedelige i lyden. Hvilken prisklasse dette er snakk om vet jeg ikke, og jeg kan jo ha andre preferanser, men jeg synes ikke sterilt og kjedelig beskriver min. Kan jo være lavere prisklasser de snakker om.

Prøvde dog en Yamaha ettellerannet som kosta ca 6500 i butikk som allerede fra første akkord var knalldigg å spille på. Ellers også hørt mye bra om Yamaha, så om du legger 5k i en brukt Yamaha så tror jeg du får noe veldig bra. Ibanez får også mye skryt. Taylor kan man vel også kanskje få brukt i den prisklassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært en tur på 4sound i moss, så ble det en yamaha stålstrenger til en verdi av 4700. Har ikke helt fått sjekket hva modellen heter enda, hehe..

Fornøyd med lyden, og det er såklart plugin mulighet her. Eneste jeg merker her er at spesielt D Strengen har en tendens til å klirre/Skurre når jeg tar i moderat. Fikk med et elixir sett, så strengene er helt nye. Tenkte kanskje at de ligger litt lavt mot båndene, men kan ikke si det ser sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.