Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sverre


Sverre

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har holdt til på dette forumet i tre-fire år så er vel kanskje ikke et veldig nytt medlem, men min første presentasjon forsvant under hacken.

Jeg er en gutt fra Drammen, bosatt i Tønsberg og har bodd her mesteparten av mitt ennå korte liv. Flyttet hit da jeg nettopp hadde fylt tre, så regner meg som tønsbergenser. Mine første leveår er dere nok lite interesserte i, og for å være helt ærlig husker jeg ikke stort av dem heller. På barneskolen var jeg som folk flest en fotballgutt. Men jeg kommer fra et musikalsk hjem, og litt etter litt dro musikkens fortryllende kvaliteter meg inn i et klangfylt univers ulikt noe annet jeg hadde opplevd. Jeg tilbrakte mange timer i strekk på rommet mitt med fars gamle platespiller og samling. På noen uker pløyde jeg meg gjennom utallige kasser med plater. Store mengder Beatles, Simon & Garfunkel og Pink Floyd fant veien inn gjennom mine øreganger. Det var klart at jeg måtte begynne å spille et instrument. Etter å ha stått på ulike ventelister på kulturskolen i måneder, kom jeg omsider inn. Instrumentet var klarinett og læreren var forferdelig. Jeg spilte klarinett i to år uten å lære ansatser. Etterhvert som tiden gikk mistet jeg all inspirasjon til å fortsette med musikken, og da min mor spurte meg om jeg heller ville spille fagott grep jeg sjansen. Da var jeg blitt ti år. Og musikalsk tilfredstilt. Helt til mine beste venner skulle starte band. Dette var noe jeg ville være med på. Da var veien til bassen kort, og for å gjøre en kort historie kortere, det er instrumentene jeg spiller i dag. Det bandet ble det imidlertid aldri noe særlig ut av annet enn en liten opptreden på skoleavslutningen i syvende klasse med den sangen alle spiller på den alderen og tror de kommer til å bli verdens beste band, Smells Like Teen Spirit.

Jeg er et prog-hue, og mine favorittband er Porcupine Tree, Yes, Rush, King Crimson, Pink Floyd, Opeth og sikkert noen jeg har glemt. Etter hvert som årene har gått har jeg fått øynene mer opp for jazzen og hva denne typen musikk har å tilby. Jeg er fortsatt litt i "begynnerstadiet" når det gjelder denne sjangeren, så kom med forslag til god musikk jeg bør høre på!

For øyeblikket spiller jeg i prog-bandet Shastra. Det har jeg gjort siden litt før julen 2007, men vi har ikke alltid vært like progressive. Ikke med vilje, hverfall.

For øyblikket går jeg i førsteklasse på musikklinja på Sandefjord videregående skole, og stortrives med det. Hovedinstrumentet der er fagott, og har et prosjekt i oppstartsfasen sammen med en trombonist og en perkusjonist som kan bli meget spennende.

Det tror jeg burde være alt, spør hvis det er noe som mangler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.