Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hardware mikser styrt fra cubase?


stene92

Anbefalte innlegg

heihei.

Jeg lurte på om noen vet om det finnes en mikser (hardware) som kan brukes til å mikse låta med gjennom cubase..

jeg har altså ett lydkort der jeg har 16 separate kanaler inn.. men etter jeg har vendt meg til å bruke digidesign sin mikser med digitar styring og motor på faderene, lurer jeg på om det hadde vært mulig å kjøpt noe som kun er ett styringsmiksebord og ikke noe interface eller noe av den slags. håper dere skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 kanaler vet jeg ikke om , men Behringer har en sak som styrer 8 kanaler av gangen. Fungerer utmerket, mener den heter BCF2000. Rimelig er den også.

Den styrer altså mer enn 8 kanaler, men kun 8 kanaler av gangen. Man kan kjapt skifte mellom "settene" med kanaler med en knapp. Motorisert og greier. Jeg har en, og den har fungert glimrende etter at man får satt den opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 kanaler vet jeg ikke om , men Behringer har en sak som styrer 8 kanaler av gangen. Fungerer utmerket, mener den heter BCF2000. Rimelig er den også.

Den styrer altså mer enn 8 kanaler, men kun 8 kanaler av gangen. Man kan kjapt skifte mellom "settene" med kanaler med en knapp. Motorisert og greier. Jeg har en, og den har fungert glimrende etter at man får satt den opp skikkelig.

Jasså! :)

Høres utmerket ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt klumpete, og oser kanskje ikke av "Denne saken holder i et profft studio 24/7/365/100", men til hobbybruk er den veldig kurant. Den kan starte/stoppe Cubase også, og det er en del "potmetre" som kan kobles opp mot CC i Midi, slik at man styre panorering eller filtre. Alt kan selvsagt automatiseres, og skifte av de "settene" på 8 kanaler kan gjøres "on the fly" mens sequenseren går. Du kan altså skifte fra 1-8 til 9-16 uten å stoppe noe. Og tilbake igjen. :)

Liker for eksempel muligheten til å gjøre crossfades på gamlemåten, men det er jo ikke sikkert at folk som ikke er vant med slikt synes den er like nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.