Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2-punkts tremolo til Epiphone Em-1


aslak1234

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en 2-punkts tremolo med 53 mm mellom midten av hullene i gitaren. Fargen må helst være gull.

Her er gitaren:

Har funnet denne: http://www.guitarfetish.com/GOLD-Wilkinson-Stainless-Saddle-tremolo-Fits-ALL-Strats_p_405.html#

Det står at den kan justeres til 53 mm her, men det står ikke på andre sider jeg har sett på.

Denne er også et alternativ: http://cgi.ebay.com/GOLD-Tremolo-Bridge-Fender-Strat-2-Point-Style-T2-/110588036974?pt=Guitar_Accessories&hash=item19bf8f876e#ht_2726wt_1137

Noen som kan bekrefte at disse eventuelt passer eller har andre forslag? :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du kan benytte den du har sett på Guitarfetish, da denne bare er sentrert på et av punktene. Det andre punktet er "flytende", noe som gjør at den passer flere typer gitarer.

Jeg har en slik liggende. den er ubrukt, og du kan få den for kr. 300,- + evt frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke en Wilkinson-trem må du frese ut plass til undersiden av plata der arma er festa. På DENNE gitaren.

Det ser ut som om det skal gå med den utfresingen som er på gitaren. Har du prøvd Wilkinson på den?

Dersom det må freses, burde det holde med å file bort litt med en håndfil.

Det kan uansett være en fordel å ta med kroppen og prøve det hos en forhandler eller gitarreparatør før man kjøper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som passer er vel litt vanskelig å avgjøre, da spørsmålet er hvordan pivot postene er plassert horisontalt og vertikalt i forhold til utfresning og sadlene. Hvis postene er plassert lenger fra utfresningen (nærmere halsen) enn på typisk Fender gitarer kan du ende opp med å måtte frese/file, samt oppleve at tremoloen ikke dekker utfresningen i bakkant. Hvis postene ikke er plassert likedan sideveis som på Fender typer vil du få problemer med sentrering av strengene på halsen.

Som nevnt, dette er vanskelig å si noe klokt om før du har målt og sammenlignet med en gitt tremolo enhet.

Man skulle kanskje tro at utskifting av en slik tremolo skulle være en enkel affære, men små forskjeller på mål på ulike enheter med samme oppgitte mål (stud/skrue spacing) osv gir ofte problemer i praksis. Også foringene til postene/pinnene samt gjengene og dimensjonen på postene er ulike på ulike tremoloer.

Jeg har f.eks opplevd ved erstatning av 6 punkts tremoloer med "import spacing" (metriske mål) at de seks skruehullene avviker akkurat nok i hull til hull avstand slik at tremoloen ikke vil fungere skikkelig uten modifikasjoner.

Du har ikke original tremoloen da? - sånn ellers er nok wilkinson trem'en med bare en post fordypning det beste utgangspunktet hvis du vil ha en to punkts tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.