Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SLX audio System 4120


v-amper

Anbefalte innlegg

Null og niks = Denne er perfekt

okei.. var bare en ting eg lurte på . siden eg ikke har ppeiling på dette emne , og eg skal kun bruke den til å synge :P og det eg kommer mest til å bruke den til er å mikke opp ein liten forsterker (15-30 watter). treng eg et miksebord. isåfall . trur dere behringer funker der. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det er en par svakheter med denne. For det første så er ikke dette et stereo-oppsett. Det som står om "2x100 watt" vet jeg ikke helt hvordan skal tolkes, det er mulig det er et slutt-trinn i stereo, men den lille mikseren er i mono. For det andre, jeg tror du bør regne med at "digitaleffekten" er håret over leketøy i kvalitet. Nå er jo prisen veldig lav, også, synes det er rart at de kan selge en liten mikser med forsterker og to kasser, inkludert kabler til en slik sum.

Synes ikke du trenger å være så redd for å handle. Trenger du noe større siden, etter at du har lært mye, kan du enten bruke dette som et monitoranlegg, eller selge det videre for halvparten av det du ga for det. Vil også funke helt greit som "partyanlegg" der du ikke trenger å være redd for utstyret.

[og Castor takker på egne og forumets vegne for komplement]

Endret av Greener
Moderator med god tid :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det er en par svakheter med denne. For det første så er ikke dette et stereo-oppsett. Det som står om "2x100 watt" vet jeg ikke helt hvordan skal tolkes, det er mulig det er et slutt-trinn i stereo, men den lille mikseren er i mono. For det andre, jeg tror du bør regne med at "digitaleffekten" er håret over leketøy i kvalitet. Nå er jo prisen veldig lav, også, synes det er rart at de kan selge en liten mikser med forsterker og to kasser, inkludert kabler til en slik sum.

Synes ikke du trenger å være så redd for å handle. Trenger du noe større siden, etter at du har lært mye, kan du enten bruke dette som et monitoranlegg, eller selge det videre for halvparten av det du ga for det. Vil også funke helt greit som "partyanlegg" der du ikke trenger å være redd for utstyret.

[og Castor takker på egne og forumets vegne for komplement]

Min tanke på hvorfor de kan selges så lavt, er ta merke "SLX" ikke er det største av alle. Hvis du googler "SLX audio" er det veldig få hits, for ikke å snakke om youtube. Derfor er det vanskelig for folk å lese reviews på dem, eller høre lydklipp av noen av dingsene deres. Det er vell det samme som på gitarer, når merket er stort, går de for mye, når merket er helt nytt, går de som gress. Med det sagt er det vell ikke disse de beste i verden nei, men godt mulig like gode som billig alternativene til større merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det vi hadde av PA på øvingslokalet før vi oppgraderte for et par uker siden. På øvingslokalet gikk det greit til vokal og kassegitar når det ikke skulle holde følge med trommesett. (har ikke prøvd sammen med trommesett bare så det er sagt). Vi prøvde å bruke det som monitoranlegg når vi spilte live i helga, men der kom det veldig til kort. Det låter heller ikke spesielt pent.

Med det sagt; det koster ikke mange kronene. (Det koster faktisk mer for én kurant aktiv topp). Det er også langt bedre enn ingenting. Som sagt; vi brukte det i øvingslokalet i et halvår, og det fungerte jo absolutt. Man tager hva man haver. Og som de andre sier; du får litt erfaring med mikrononer, miksepult og slikt, og ift kraft så holder det jo til hobbybruk. Vil absolutt si at det er verdt pengene, for det er jo faktisk ikke mange kronene det koster.

Bare sånn at du ikke kjøper og forventer hi-fi, for da vil du bli veldig skuffet.

edit: hva er målet med å mikke opp forsterkeren? Om du vil ha mer lyd så tror jeg ikke dette anlegget er veien å gå. Tror en 30watter vil gi mer og penere lyd alene enn gjennom dette anlegget, uten at jeg har prøvd.

Ift digitaleffekt så tror jeg det er mer placebo enn en faktisk effekt. Jeg klarte hvertfall ikke høre forskjell i lyd med/uten effekt på anlegget vårt.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det er en par svakheter med denne. For det første så er ikke dette et stereo-oppsett. Det som står om "2x100 watt" vet jeg ikke helt hvordan skal tolkes, det er mulig det er et slutt-trinn i stereo, men den lille mikseren er i mono. For det andre, jeg tror du bør regne med at "digitaleffekten" er håret over leketøy i kvalitet. Nå er jo prisen veldig lav, også, synes det er rart at de kan selge en liten mikser med forsterker og to kasser, inkludert kabler til en slik sum.

Synes ikke du trenger å være så redd for å handle. Trenger du noe større siden, etter at du har lært mye, kan du enten bruke dette som et monitoranlegg, eller selge det videre for halvparten av det du ga for det. Vil også funke helt greit som "partyanlegg" der du ikke trenger å være redd for utstyret.

Godt svar! :)

Har et prikk likt anlegg stående på et øvingslokale, og det funker helt fint. Til litt synging og kanskje litt oppmikking av div, er den helt kurant. Tar du godt vare på det, holder det sikkert lenge også. Mye moro og lærdom for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.