Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Studio VS Epiphone LP Studio


GuitarPro96

Anbefalte innlegg

Det er mange som sikkert er uenig, men jeg vil påstå at en LP Studio er verdt prisforskjellen til Epi. Studio Faded har vel bare et veldig tynt lag med lakk, og ikke klarlakk på finishen. De var vel litt rimeligere enn en standard Studio.

Oki,har i utgangspunktet bestemt meg for en Gibson. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sikkert er uenig, men jeg vil påstå at en LP Studio er verdt prisforskjellen til Epi. Studio Faded har vel bare et veldig tynt lag med lakk, og ikke klarlakk på finishen. De var vel litt rimeligere enn en standard Studio.

har ikke Studio Faded Burstbucker Pro's, i motsetning til "standard" Studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det? Også en ting til eg lurer på,har lest litt om Studio her på forumet,og noen sier de varierer i kvalitet?? Hvordan er det mulig?:S

Alle gitarer varierer. Ingen er helt like, men det er slik at Studio-modellen er en "billig" versjon av LP Standard. Det betyr at det er spart penger på bla.a. pynt, treverk og det er rimelig å anta at kvalitetskontrollen ikke er like nøye gjennomført. Det trenger ikke å bety mye, og alle Studioene jeg har prøvd, har vært bra. Likevel kan det være lurt å prøve dem først.

Burstbucker Pro er pickupene. De samme som blir brukt i LP Standard 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarer varierer. Ingen er helt like, men det er slik at Studio-modellen er en "billig" versjon av LP Standard. Det betyr at det er spart penger på bla.a. pynt, treverk og det er rimelig å anta at kvalitetskontrollen ikke er like nøye gjennomført. Det trenger ikke å bety mye, og alle Studioene jeg har prøvd, har vært bra. Likevel kan det være lurt å prøve dem først.

Burstbucker Pro er pickupene. De samme som blir brukt i LP Standard 08.

Oki :) Er LP standar mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :) Er LP standar mye bedre?

Ikke mye, men bedre ja. (Det finnes sikkert unntak) På samme måte som Gibson CustomShop er bedre enn Gibson USA. Om man synes det er verdt prisdifferansen, blir jo opp til hver enkelt. Nå vet jeg heller ikke hvor erfaren du er som gitarist, men tør nesten påstå at man oppdager slike små forskjeller jo mer erfaring man har. Men igjen, dette er ikke noe fasitsvar da alle gitarer er ulike, mer eller mindre, også innen samme merke/modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye, men bedre ja. (Det finnes sikkert unntak) På samme måte som Gibson CustomShop er bedre enn Gibson USA. Om man synes det er verdt prisdifferansen, blir jo opp til hver enkelt. Nå vet jeg heller ikke hvor erfaren du er som gitarist, men tør nesten påstå at man oppdager slike små forskjeller jo mer erfaring man har. Men igjen, dette er ikke noe fasitsvar da alle gitarer er ulike, mer eller mindre, også innen samme merke/modell.

Oki :) Jeg er ikke veldig erfaren,er bare 14 år,men kan en god del :) Men er Studio laget i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone LP Standard fra Kina er helt OK gitarer men jeg ville definitivt gått for en Gibson. Har både Epi LP, Gibson LP Standard og Gibson LP Studio i hus og det er ingen tvil om hvilken som samler mest støv. Men det må sies at Kina-gitaren kom seg mye etter at jeg skiftet tunere til Vintage Grovers, oversadel, DiMarzio mikker og Gotho bridge. Men fortsatt for lite "mojo" i forhold til de 2 andre. ^_^

Endret av WillieG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.