Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup, nylonstrenger


Duckling

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat av broren min har en nylonstrengsgitar som han gjerne vil ha pickup til. For stålstrengere så får man jo pickuper som man bare setter i lydhullet når man bruker den, og tar den ut etter bruk. Finnes det noe slikt produkt, eller noe tilsvarende for nylonstrenger?

Sånn som denne

Han vil helst ha noe slikt, evt noe annet som ikke krever modifisering av gitaren, men som bare er plug and play. Har sett litt på D-tar Soundspots. Noen som har erfaring med disse?

Ellers mottas alle tips med takk, men det bør være så enkelt som mulig. Som sagt ikke noe modifikasjon av gitaren i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt pickuper som likner på Soundspots til en ukulele og en mandolin. De var fra Shadow, egentlig beregnet på violin. Jeg limte dem fast til innsiden av lokket, det fungerte greit nok men lyden er ikke topp akkurat. Da ville jeg heller satset på en pickup under sadelen. Shadow lager en versjon av sin Nanoflex-pickup spesielt for de som ikke vil borre i sin nylonstreng-gitar. Nanoflex gir veldig naturtro lyd, her får man også en preamp og kan regulere lyden.

Jeg har montert inn en annen type Nanoflex i en gitar jeg har bygd, her var det litt borring og herjing, men til gjengjeld blir hele systemet helt usynlig. Det er beskrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.