Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG med enkel volumknott?


ozzyfuzz

Anbefalte innlegg

Tror det er mer voodoo hvis man er kreativ med jordoppsettet inne i selve elektronikken. Det er der jeg har gått på en smell et par ganger, gjerne med brukte EMG-er med avklipte kabler, slik at det ikke er mulig å få det til på vanlig vis å følge skjemaet helt.

Dette er selvsagt ikke noe jeg har funnet på helt av meg selv. Merkelige støyproblemer er det mange andre som har opplevd med kreative jordingsteknikker på EMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har opplevd støy i sammenheng med jording av EMG, så jeg tror absolutt ikke det er noe du har funnet på laugh.gif

Synes bare det er rart at gitaren min er jordet, selv om koblingsskjemaet spesifikt sier at det ikke skal jordes blink.gif

Men så lenge det funker så skal ikke jeg klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har 2 gitarer fått nye pickupper og ny lyd i begge 2.

Gikk nesten knirkefritt med EMG'ene eneste er at når jeg plugger den inn i floor pod så vill den ikke gi fra seg noe lyd med volum potten på fullt, bare litt skurring ca halv, men på forsterkeren fungerer den som et uvær. Skjønner ikke helt hva som er problemet der, noen forslag?

Btw første gang jeg har loddet og styret med elektronikken på en gitar så ganske så fornøyd med meg selv nå, brant meg bare en gang tilogmed (dog ganske kraftig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kraftig signal ut fra en EMG- gitar at det bør være noe problem. Aktive mikker, ja, men ingen preamp..

Neida, det jeg tenkte er at enkelte effektprosessorer har en trim-pot på inngangen som kontrollerer nivået. Hvis den stod litt høyt i utgangspunktet så kunne det jo hende..

Har lite erfaring med floor pod, så det var bare et skudd i blinde tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg klarer ikke se hva problemet er,funker som sagt bra på en vanlig forsterker, og det funket når de stod i en annen gitar. Mulig det har noe å gjøre med at det bare er en volumpott, eneste forskjellen jeg klarer å finne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har 2 gitarer fått nye pickupper og ny lyd i begge 2.

Gikk nesten knirkefritt med EMG'ene eneste er at når jeg plugger den inn i floor pod så vill den ikke gi fra seg noe lyd med volum potten på fullt, bare litt skurring ca halv, men på forsterkeren fungerer den som et uvær. Skjønner ikke helt hva som er problemet der, noen forslag?

Btw første gang jeg har loddet og styret med elektronikken på en gitar så ganske så fornøyd med meg selv nå, brant meg bare en gang tilogmed (dog ganske kraftig)

Ikke for å låte som en k&k, men brukte du samme kabelen på forsterker og Pod?

Har du testet Poden med en annen gitar?

(Bare for å eliminere dårlig kabel eller defekt Pod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.