Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shred this III konkurranse!


Alijens

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det siste dag av konkurransen. Jeg er ikke fornøyd da jeg helst skulle lagt ut noe uten feil og sånt men det har jeg ikke greid. Jeg har spilt og spilt men aldri greid og få til noe som er helt feilfritt. Av og til har det kommet noe bra men så har jeg ødelagt resten av soloen med feil. Eller så har det rett og slett vært kjedelige soloer. Men på den positive siden har jeg lært veldig mye og det er det viktigste med disse konkurransene synes jeg. Man presser seg selv til og yte mer. Jeg merker på spillinga mi at jeg nærmer meg noe jeg kunne stått inne for men nå har jeg fått en liten vannblemme på lillefinger'n så da rekker jeg ikke mer. Kunne selvfølgelig latt være og legge ut noe men synes jeg må det allikevel.

Endret av Alijens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytte helvete, det der var SKAMFETT! :D

Går det ann å spørre hva slags skala du spiller? eller er det bare måten det spilles på? Jeg kan lissom blues ganske bra, men skulle ønske jeg kunne det her og ass....

Lov og spørre ja:) Bruker Doriske skalaer og en skala jeg lærte av Knut Værnes. Aner ikke hva den heter. Værnes har visstnok lært den av John Scofield.

Det her står på konkurranse videoen: "Backing Track Tip: BT chord sequence is Emin7 / Gmin7 / Bbmin7 / C#min7 and repeat. Key changes on every chord, scale wise one approach is to play Dorian based on the root of each chord(and of course minor pentatonic based on the root of each chord will work fine too)."

scofield skalaen går sånn fra topp E: e-giss-a-h-d-e-g-giss-h-ciss-e-g-giss....går kjempefint og kombinere den med bluesskala fra E. (ble usikker på om det heter giss når den går en halvtone opp fra g?)

Håper det hjelper:)

Tusen takk for fet kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.