Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tweake lyd i EQ for mid og low


Norstorm

Anbefalte innlegg

Tosin Abasi fra Animals As Leaders i denne videoen.

En sann inspirasjon.. Og jeg hører vel hvordan han skrur lyden sin sånn høvelig på alt anna, men denne låta imponerer meg litt når det kommer til tweaking av lyd og effekter.

Dette skal ikke gå ann..

Kan noen fortelle meg hvordan i alle huleste mannen klarer å få så tight tone på hele registeret på en 8 strenger??

Tror det hele er snakk om EQ, og ikke bare axe-fx maskinen..

Jeg prøver å tenke logisk.. Første gang jeg har hørt en 8 strenger med så sjukt jevn tone over hele fjøla, uten at man hører (etterslepet) etter EQ i mid og high.. (Hør f.eks. på Meshuggah.. EQ i bass lager alltid en utgjevning i mid og high vel) Det skal ikke være mulig å få i pose og sekk her, men han klarer det visst :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kikka på dem for ett par dager siden... Men klarer seriøst ikke å finne noen god info om hva som definerer 808X fra gode gamle 808.

Har googlet meg vill, men finner ikke annet enn den totalt uinteressante infoen på EMG sine nettsider.

Står jo absolut ingen detaljer der... Bare "disse pickupene er fantastiske".

Står jo ikke hva de gjør, eller hva oppgraderingene går ut på :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-versjonen skal ha bedre keramiske magneter, ny preamp og bedre dynamikk i tonen. Altså en forbedret versjon av den gamle. Hvor mye bedre eller hvor stor forskjell tør jeg ikke å begi me utpå. Jeg vet de har laget x-versjoner til 85. Så det er i utgangspunktet en 808 bare forbedret.

Syns forøvrig at det er masse dynamikk i vanlig 808 hvis man bare bruker tid på å justere pickupen helt slik man vil ha den, evt. utføre 18V mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.