Web Analytics
Jump to content

3/4 Bass ?

Tommern
 Share

Recommended Posts

Har en datter som er 155 på nyvaska bein. Hun har spilt trompet og saks i mange år, men nå har hun fått det for seg at hun skal spille bass! :unsure:

Anyway, har søkt litt, men ikke funnet noe info på om det finnes 3/4 basser. Noen som vet, og i så fall hvor ?

På forhånd takk :D

Ikke for å være mister Patrypooper her, men trur det er bedre å kjøpe en shortscale bass enn en 3/4 da en shortscale er noe man ikke "vokser fra". Men selvfølgelig helt opp til dere :)

Det er nok sikkert en gyldig betraktning det der Arne, for mange. Men min yngste datter går i sitt 25 år, så jeg har en følelse av at hun ikke kommer til å vokse fra noe som helst mer.- ;) Og det blir nok uansett en shortscale, ikke minst fordi jeg fremdeles ikke har sett noen 3/4. :D

Hvis den unge damen trenger inspirasjon bør hun låne øre til Tal Wilkenfeld, som har spilt med blant andre Jeff Beck:

Ufattelig flink bassist! Tror forøvrig ikke Tal Wilkenfeld er så mye høyere enn 155 hun heller ^_^

Takk for linken! Så dama spille med Jeff Beck på TV, og lurte på hvordan jeg skulle finne henne ! Kanonbra :D