Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Booster til DR


AGH94

Anbefalte innlegg

Er ikke Childeren of Bodoom metall?

Det er Fender Deluxe Reverb du har?

Tror nok du trenger en distortion pedal og ikke en OD/booster.

Om du ser i signaturen hans ser du at han har en Dual Rectifier.

Alexi har selv en booster innebygd i gitaren sin, så hottere pickups og/eller booster kan kanskje hjelpe. Er ikke kjent med preampen han bruker - og hvordan gain og voicing på denne er i forhold til Rectifieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som liker å bruke en tubescreamer-type overdrive til å booste på denne måten. Gain omtrent på null og fullt volum på pedalen. Har ikke prøvd dette selv, men på f.eks. rectifierene skal dette kunne stramme opp bassen endel så det blir tightere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr har en del vreng, men ikke nok til CoB ol.

Sikker på at du ikke har skrudd ned volumkontrollen på gitaren? Du er nødt til å gjøre ett eller annet feil! På de rectifierene jeg har prøvd har det aldri manglet gain! Heller det motsatte!

Har lest at Lexi brukte en JCM800KK på Blooddrunk. Det skulle virkelig overraske meg dersom denne har mer gain enn en rectifier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har skrudd ned volumkontrollen på gitaren? Du er nødt til å gjøre ett eller annet feil! På de rectifierene jeg har prøvd har det aldri manglet gain! Heller det motsatte!

Har lest at Lexi brukte en JCM800KK på Blooddrunk. Det skulle virkelig overraske meg dersom denne har mer gain enn en rectifier!

Du hadde delvis riktig, Emg pickupsan trengte nytt batteri. ;)

Hvis Alexi bruker JCM800 så er vel en Mesa omtrent så langt unna lydidealet som det er mulig å komme.

Dr'er er veldig allsidig, så jeg greier å få en lyd som er ganske britisk, vertfall om jeg setter i EL34 rør istedet for standard 6L6.

Men typisk dr lyd er ganske langt ifra jcm800 lyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.