Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker for metal (nybegynner)


Anbefalte innlegg

Distortion-pedaler skal IKKE brukes foran en amp på vreng-kanalen. Da låter det bare ræv. Bruk heller en overdrive for å pushe ampen litt. Sweet tones, maddafacka!

Kommer da an på pedalen og hvor mye vreng du kjører fra forsterkeren? kan da booste en dist pedal litt lengere hvis du gjør det riktig.. Keyen er bare å ikke overdrive, for da blir det drit som du sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valveking 112 låter ok til metal, men ikke noe mer. Duger best til andre ting. Svært fin cleankanal though. Synes heller ikke Cube låter noe fett til metal, blir for glætt og daff lyd.

Tipper en Blackstar HT-5 hadde gjort seg, eventuelt en Tiny Terror med OD i front. Har også troa på Line 6 Spider-serien til metal på lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel likegodt spørre i denne tråden som å lage ny.

Jeg har noe alá det samme spørsmålet, bare at jeg skal bruke forsterkeren til bandøving, sammen med trommer og diverse, så trenger en som spiller høyt nok, men ikke er alt for dyr. Skal også brukes til metal. Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en roland cube 30.

kjempe bra nybegynner amp.

jeg kjøpte meg også en boss ml2 metal core.

fikk en kjempe bra heavy tone, så det kan kanskje være no?

eller så er det line 6 spider 3\4

masse metal toner der.

de to er ikke rørforsterkere så hvis du ser etter det så kanskje valveking hadde vært no?

en venn av meg har den. den er rå !

Jeg fikk idag peavey 6505+ 112 combo!

the best thing you can ever get! \m/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.