Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boost til silverface Fender Bassman


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en silverface Fender Bassman, som er modda til å gi mer vreng. Ampen låter tøft som bare rakkern på egenhånd, men jeg trenger mer allsidighet - i form av en boostpedal. Har en Route 808 (TS808-klone) som ikke funka noe særlig med denne ampen, som jeg nå skal selge. Så da er jeg ute etter noe annet som kan funke bedre sammen med denne ampen. Forslag mottas :)

Cleanboost? Trebleboost? Fyr løs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku kjøpt OCD'en min mens du hadde sjangsen! Ellers kan du overta min plass i ventelista på en Fargen J&J Overdrive. Koster 1800 ell no. (får den i slutten av juni, men har ikke råd lenger så alternativet er å avbestille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men er veldig usikker på om det er en cleanboost jeg er ute etter! Ser for meg at en trebleboost muligens hadde vært mer optimalt sammen med denne ampen...

Trebleboost er vel mer for marshall og tweed bassman. Jeg skjønner ikke helt at du ikke får TS'en til å funke på fender'n. Høres ut som de kanskje evt. har dratt litt mye gain ut av ampen og da funker pedaler generelt dårligere. TS pleier å funke fjell på ffender amper. Jeg har en BF bassman og den elsker pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en SF 50w som er bygd litt om til BF. Leita lenge med å finne en god boost, nå har jeg kommet frem til TIM, som funker i fra svakt boost opp til god metning i ampen. Denne har mange muligheter og jobber godt med L6L og AX7. Prøvde masse og mange låt helt rumpe. De beste jeg prøvde var Fulltone OCD og GT500.

Endret av Nisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.