Web Analytics
Jump to content

Boost til silverface Fender Bassman

Aphelion
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en silverface Fender Bassman, som er modda til å gi mer vreng. Ampen låter tøft som bare rakkern på egenhånd, men jeg trenger mer allsidighet - i form av en boostpedal. Har en Route 808 (TS808-klone) som ikke funka noe særlig med denne ampen, som jeg nå skal selge. Så da er jeg ute etter noe annet som kan funke bedre sammen med denne ampen. Forslag mottas :)

Cleanboost? Trebleboost? Fyr løs :D

Sku kjøpt OCD'en min mens du hadde sjangsen! Ellers kan du overta min plass i ventelista på en Fargen J&J Overdrive. Koster 1800 ell no. (får den i slutten av juni, men har ikke råd lenger så alternativet er å avbestille)

Prøv å få tak i en Keeley TS9DX flexi 4x2,

Den fungerer utmerket på min blues deville, som er en av-art av en bassman.

den er så flexsibel, du får alt fra clean boost til overdrivedeluxe.

Kanskje, men er veldig usikker på om det er en cleanboost jeg er ute etter! Ser for meg at en trebleboost muligens hadde vært mer optimalt sammen med denne ampen...

Trebleboost er vel mer for marshall og tweed bassman. Jeg skjønner ikke helt at du ikke får TS'en til å funke på fender'n. Høres ut som de kanskje evt. har dratt litt mye gain ut av ampen og da funker pedaler generelt dårligere. TS pleier å funke fjell på ffender amper. Jeg har en BF bassman og den elsker pedaler.

Guest Nisse

Har en SF 50w som er bygd litt om til BF. Leita lenge med å finne en god boost, nå har jeg kommet frem til TIM, som funker i fra svakt boost opp til god metning i ampen. Denne har mange muligheter og jobber godt med L6L og AX7. Prøvde masse og mange låt helt rumpe. De beste jeg prøvde var Fulltone OCD og GT500.

Edited by Nisse

• 1 month later...