Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge pedalbrett/kjøpe pedaler


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Tenkte å lage meg et pedalbrett, bare noe enkelt.

Kommer nokk til å ta det gradevis, så det ikke går for hardt utover økonomien :P

Selve brette kommer jeg nokk bare å mekke sammen selv, sparer jo litt penger på det.

Spiller for det meste metal. Utsyret jeg bruker nå står i signaturen min.

Jeg tenkte å starte med å kjøpe meg en wha-pedal, men er litt i tvil om hvilken jeg bør velge.

Har tenkt på Ibanez WD-7 eller Dunlop Dimebag. WD-7 er jo litt billigere.

Andre ting jeg har i tankene er Boss GE-7 og Boss NS-2

Noen som har noe erfaring med Morpheus Droptune?? virker ganske kjekk!

Bare kom med tips og forslag til pedaler, alt av intresse. :D

Prøvde å søke å gjøre litt research på forumet, men var ikke lett å finne fram til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Weeping Demon med vreng, men den ser jo ræv ut. Dimebag-wahen låter ihvertfall bra med vreng, jeg hadde gått for denne.

Boss GE-7 er vel grei den, men jeg hadde også tatt en titt på MXR sine 6-bånds EQ'er.

Boss NS-2 har et rykte på seg å suge masse signal/tone, men det gjør vel kanskje de fleste noise supressorer (tungt ord). Hva med ISP sin Decimator?

Morpheus Droptune virker kjekk, men låter visst ikke helt bra på clean-akkorder. Med vreng funker den visstnok fett.

BTW: Hvordan er Mastortion? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Tror nokk jeg går for dime. Hørt mest possitivt om den :)

Får sjekk ut de andre pedalene, greit å ha noe å velge i :lol:

Jeg digger Mastortion, er vedig fornøyd med den :D Såg et intervju der Brent snakka om at hver pedal hadde sin egen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Weeping Demon med vreng, men den ser jo ræv ut. Dimebag-wahen låter ihvertfall bra med vreng, jeg hadde gått for denne.

Boss GE-7 er vel grei den, men jeg hadde også tatt en titt på MXR sine 6-bånds EQ'er.

Boss NS-2 har et rykte på seg å suge masse signal/tone, men det gjør vel kanskje de fleste noise supressorer (tungt ord). Hva med ISP sin Decimator?

Morpheus Droptune virker kjekk, men låter visst ikke helt bra på clean-akkorder. Med vreng funker den visstnok fett.

BTW: Hvordan er Mastortion? :D

Har Weeping Demon og syns den fungera bra med vreng. Den har masse justeringsmuligheter og den har både automatisk footswitch som går ned av seg sjølv og footswitch som ikkje e auto (kan velge auto eller ikkje med ein hendel på sida) . Du får den og til ein fornuftig pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Distortionpedaler komprimerer signalet så mye at en kompressor vil ikke ha noen større effekt.

Har ikke snøring hva som er mye brukt innen metal, men de fleste pedalbrett jeg har sett har inneholdt delay og noen moduleringspedaler(phaser, chorus, oktav osv), i tillegg til det du har. Du må egentlig bare finne ut hva slags lyder du vil lage og kjøpe pedaler basert på det.. :) Handler du på bruktmarkedet så får du kjøpt pedaler du er nysgjerrige på til greie priser, og solgt de du ikke vil beholde til samme pris. Evt stikker du til en gitarpusher og tester ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvilke pedaler som blir mest brukt til metal?? Er det noe vits med kompressor?

Spørs hva du er ute etter tongue.gif

Det er mange som bruker en kompressor sammen med en gate.

Gaten gjør at du kan få sånne stakkato "chugg-chugg" riff, mens kompressoren "slåss" mot gaten og gir lang sustain når du ønsker det.

Det kreves litt fikling med innstillingene for å få det til, men det funker ganske bra.

Ellers brukes det vel ikke så sykt mye effekter i metal.

Mange som (mis)bruker wah..

Kanskje litt chorus her og litt flanger der, delay på soloer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal er vel stort sett vreng og mer vreng, gjerne en dæsj delay på lead og litt chorus på clean dersom man er av den ikke-mandige typen metal.. :D

Selv syns jeg det er fett med phaser til tider og, og wah hvis man bruker det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.