Web Analytics
Jump to content

Nye låter fra bandet mitt!


Ampsheep
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

God ståpå-hardrock dette! Hvis jeg hadde sittet som produsent på dette, hadde jeg sagt: Rull a v gain på gitarer, mer mellomtone og få dem høyere i lydbildet. Slik det er nå, blir de litt grøtete og udefinert og det som spilles drukner på en måte. Det er mye tøft som spilles, så det hadde fortjent en plass i spotlighten! :) Solo-lyden på All Due Respect er, forresten helt glimrende! Skjærer nydelig gjennom i tillegg til at den er varm og fin! Til trommisen hadde jeg krevd at han spiller enklere. Han mister grooven på en del der han skal briljere med doble basstrommer, osv. Less is more.... I tillegg ville jeg skrudd fetere basstromme med mindre "metal-klikk" i toppen. Skarptromme som er litt mer "in your face". Den er i nærheten, men ikke helt etter min smak. Tro det eller ei, men skarpa er den viktigste tromma i slagverket Vokalen hadde fortjent litt... klang eller noe... Vanskelig å si uten å ha testet litt forskjellig, og muligens litt finpuss på dynamikk (kompressor, kanskje?). Den er litt steril og tørr slik den er nå. Jeg er også tilhenger av at vokalen blender inn sammen med resten av instrumenteringen. i lydbildet. Nå er kompet en ting, og vokalen ligger "oppå" på en måte. Savner koring mange plasser!

Bassen er så og si fraværende/lite definert og kræsjer for mye med gitar-frekvensene, men det spilles tight og fint etter det jeg kan høre.

Det jeg kritiserer er ut fra den sjangeren jeg opplever at dette burde være. Nemlig hard rock 'n' roll. Slik innspillingene er nå, blir det en krysning mellom det og nyere metal. Det er også forskjell i produksjonen på de forskjellige låtene. Live Young Die Fast og With All Due Respect låter bedre enn de andre.

Vil også poengtere at jeg synes dette er bra, men ting kan gjøres for å få det bedre... I hvert fall etter min smak. Uansett lykke til videre. Dette har absolutt potensiale!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

God ståpå-hardrock dette! Hvis jeg hadde sittet som produsent på dette, hadde jeg sagt: Rull a v gain på gitarer, mer mellomtone og få dem høyere i lydbildet. Slik det er nå, blir de litt grøtete og udefinert og det som spilles drukner på en måte. Det er mye tøft som spilles, så det hadde fortjent en plass i spotlighten! :) Solo-lyden på All Due Respect er, forresten helt glimrende! Skjærer nydelig gjennom i tillegg til at den er varm og fin! Til trommisen hadde jeg krevd at han spiller enklere. Han mister grooven på en del der han skal briljere med doble basstrommer, osv. Less is more.... I tillegg ville jeg skrudd fetere basstromme med mindre "metal-klikk" i toppen. Skarptromme som er litt mer "in your face". Den er i nærheten, men ikke helt etter min smak. Tro det eller ei, men skarpa er den viktigste tromma i slagverket Vokalen hadde fortjent litt... klang eller noe... Vanskelig å si uten å ha testet litt forskjellig, og muligens litt finpuss på dynamikk (kompressor, kanskje?). Den er litt steril og tørr slik den er nå. Jeg er også tilhenger av at vokalen blender inn sammen med resten av instrumenteringen. i lydbildet. Nå er kompet en ting, og vokalen ligger "oppå" på en måte. Savner koring mange plasser!

Bassen er så og si fraværende/lite definert og kræsjer for mye med gitar-frekvensene, men det spilles tight og fint etter det jeg kan høre.

Det jeg kritiserer er ut fra den sjangeren jeg opplever at dette burde være. Nemlig hard rock 'n' roll. Slik innspillingene er nå, blir det en krysning mellom det og nyere metal. Det er også forskjell i produksjonen på de forskjellige låtene. Live Young Die Fast og With All Due Respect låter bedre enn de andre.

Vil også poengtere at jeg synes dette er bra, men ting kan gjøres for å få det bedre... I hvert fall etter min smak. Uansett lykke til videre. Dette har absolutt potensiale!

takk, for bra kritikk! :)

når det gjelder solo lyden på All Due Respect så er det kun plug n `play i Marshallen min, men en phasher imellom, enkle er ofte det beste.

når det gjelder trommer og trommelyd, så har vi brukt trommisen sit sett, som er et el- sett, noe som gjør at vi ikke har så mange muligheter etterpå når vi kjørte det rett ut fra settet i sterio og inni D.I boks.

klang på vokalen kunne det vært mere av, ville gjort det mere levende.

Live Young Die Fast og With All Due Respect er spilt inn i studio, resten er spilt inni øvingslokalet som nevnt tidligere, derfor de andre ikke låter like bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stilige riff, godt trykk og stilig vokal!

Men jeg foeler jeg har hoert dette mange ganger foer. Vokalen burde det vaert gjort noe med, klang og kompressor tror jeg kunne gjort seg. Gitarlyden er for min del preget av alt for mye vreng, og alt for lite mellomtone.

Men det er mye bra her, fortsett aa jobbe, saa blir det garantert knall!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.