Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 5


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Cubase 5 snart i over ett år nå, og hver gang jeg har spilt inn lyd fra gitaren og skal høre hva jeg har spilt, så henger den seg opp! Jeg bruker Pod farm med Line 6 UX2 lydkort. Pcen min er Windows vista. Hva kan årsaken være, og hva bør jeg isåfall gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Windows Vista i dag er så ustabilt, er en ren myte. Det er rett og slett ikke sant.

Det at Windows 7 er et bedre operativsystem, er sant, men det forklarer ikke alle feil som oppstår. Det er mulig at Cubase5 sliter med Vista, det vet jeg ikke noe om.

Det er mange ting som bør undersøkes før man går til slike skritt som å bytte OS, med alt det innebærer.

Sjekk til å begynne med om noe programvare er piratversjon, for eksempel.. Jeg er ingen moralist, men de fleste som fjerner kopibeskyttelse kan sammenlignes med en elektriker som kobler at forbi sikringene for å få ting til å virke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det resten av alle de andre variablene, da.

Det å tro at to klin makne maskiner er "like" etter et par måneders bruk, er som å tro på at Jens Stoltenberg vet hva han driver med.

Mon tro om piratkameratene tok hensyn til det? Tok de seg tid til å sjekke versjoner på diverse .dll- filer for eksempel?

Tror ikke det..

Men det er vel greit å løse. Det er bare å ringe support hotline hos H20 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar

Men pcen er bærbar og blir ganske fort varm, den er ca. tre år gammel og har amd prosessor, så egentlig overrasker det meg ikke at det skjer noe tull med Cubasen..

Jeg tenker også at det er Vistaen som forårsaker dette problemet. Den har jo en dårlig førsteinntrykk i teknologiens verden, og det er flere andre programmer og spill som blir rare med Vista

Jeg vet ikke...kanskje jeg skal kjøpe en ny pc som ikke har Vista men noe annet..noen tips om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar

Men pcen er bærbar og blir ganske fort varm, [..]

Basert på det du skriver så ville jeg tro dette hvert fall kan være et av problemene. Litt eldre laptoper som jobber med tunge programmer blir fort fryktelig varme, og det har en effekt på stabiliteten. Et tips kan være å prøve å heve laptopen litt slik at du får litt luftsirkulasjon under den, passe på at vifter og lignende har fri tilgang til å blåse luft ut etc. En liten dusj med komprimert luft på boks inn i vifter og omegn kan også være en idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.