Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HAO Rust Driver med volumknott-mod?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Har vært på leting etter en distortion med mindre gain enn MT2-en min en stund nå, og har hovedsaklig tenkt på Fulltone OCD og Xotic BB Preamp. Har også sett på andre varianter som Fulltone FullDrive og HAO Rust Driver, og fant sistnevnte til en god pris her forleden.

Uansett, eksemplaret jeg fant hadde blitt modifisert og har mastervolum-knott på siden. Noen som har peiling på RD og vet om denne moden endrer lyden mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle disse overdrivepedaler, eller pedaler som først og fremst brukes som boost? :P

Er det en boost eller en «standalone» vreng du er ute etter? Hvis sistnevnte, ta en titt på Carl Martin Plexitone. Super pedal!

Ellers virker faktisk Hardwire Valve Distortion jævlig bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konnis, nå kan ikke jeg vite det for sikkert at det er akkurat min eks-pedal det er snakk om, men det er mye mulig det er jeg som har utført mod`en på Rust Driver`en du snakker om. I så fall påvirkes kun gain i pedalen, skjer det samme som når du drar volumet ned på gitaren. Er bare montert inn et potmeter like etter inngangen på pedalen. Dette ble gjort siden den ikke hadde gain-justering, kun volum-kontroll. Når potmeteret står på fullt (ingen motstand) påvirkes ikke orginal-lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digger ikke transeamper? :P

Status er altså at jeg kommer til å bruke den mest på øving for å ha en annen distortion i tillegg til Metal Zone, en mer "rolig" Mastodon-ish. Ikke bare chugg chugg. Kommer også til å leke med den her hjemme. Kommer til å bruke den på en Marshall Lead 100 på øvinger (den gamle gode transistor-serien), eventuelt i stereo med en Peavey keyboardforsterker (ja, du leste riktig).

Henter den i morgen. Betaler 600kr, syns det virker som en kurrant pris.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.