Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

knitring i forsterker


2ralf

Anbefalte innlegg

Forsterkeren knitrer ujevnt når jeg slår den på, dvs. det er ikke som et humm eller buzz, men høres ut som om når man popper popcorn (uten at det er så høyt, men likevel sjenerende).

Den fortsetter å knitre uavhengig av om jeg skrur ned preamp/mastervolum helt. Og den knitrer også selv om jeg setter den på standby. Etter som tiden går blir knitringen mindre og mindre, og er nesten helt borte etter ca. 30 minutter.

Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... kanskje du burde nevne hva slags forsterker du har?

Dette er en gammel 86' Dean Markley RM80-DR 112 combo, som jeg hentet i går. Den skal visstnok ikke være spilt på siden gudene vet når, og forrige eier sier den har stått lagret veldig lenge.

Endret av 2ralf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger merke til at ingen svarer på denne. Uansett - jeg har latt ampen stå på en del timer, slått av og på, spilt mye på den osv. Og nå ser det ut til at problemet er borte. Muligens at den ikke hadde blitt spilt på 10-15 år som var problemet. Det skurra også fælt når jeg skrudde på knottene, men det er også borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.