Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Active Jazz bass Deluxe vs Standar Jazz bass (upgraded)


Evenhumm

Anbefalte innlegg

lurer på hvilke av de bassene som er best, Fender Active Jazz bass Deluxe eller Standar Jazz bass (upgraded). Sjangre jeg spiller mye er, rock (muse, incubus), funk (Red hot chilli peppers) og jazz.

Standar jazz:

http://www.intersalg.no/product/481861/Fender_Standard-Jazz-Bass%AE-%28Upgrade%29-Candy-Apple-Red-Rosewood.html

Active Deluxe:

http://www.intersalg.no/product/481839/Fender-Mexico_Active-Jazz-Bass%AE-Vintage-White-Rosewood.html

Denne bassen har "C hals" hva er forskjellen mellom den og halsen til en jazz bass som jeg foretrekker?

Ser jo at deluxe har dual coil pickups mens den andre har bare single coil, men hva er egentlig forskjellen bortsett fra mindre støy ved bruk av dual coil?

Edit: Tar jeg feil viss P pickups har mer annsats en J pickups ?

Edit2: Noen som vet hvor mye disse bassene veier, ser ikke ut til at det er noe skiggelig tall på nettet. :)

Endret av Evenhumm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget god byggekvalitet, som overgår det meste Fender USA klarer å spytte ut. Helt unike pickuper og spesiell elektronikk som gir en utrolig allsidighet. Kan høres ut som jazzbass, P-bass, stingray og mye annet. Skulle jeg hatt en 4-strenger nå hadde det ikke vært tvil om hva jeg hadde kjøpt, for å si det sånn. De G&L'ene er det jo Leo Fender selv som har designet, og han ble bare flinkere og flinkere med åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell må prøve tykkere hals, er bare veldig fornøyd med den tynne typen, har aldri spilt på noe annet en fender j bass :P

Foressten vurderer jeg å kjøpe G&L og 8500 som det står her på forumet er en del mindre en butikkpris ikke sant?

Endret av Evenhumm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.