Web Analytics
Jump to content

Vintage amber?

Recommended Posts

Tja, enten kan du ta lakken av halsen, og beise den med amberfarge, eller du kan matte den ned, og så legge på litt lakk som er farget på toppen. Noen andre muligheter kan jeg ikke se for meg i farten. I begge tilfeller innebærer dette lakkering av halsen. Lakkering med farget lakk er det som er minst jobb.

http://www.stewmac.com/shop/Finishing_supplies/Colors,_tints,_and_stains/ColorTone_Concentrated_Liquid_Stain.html

Fargekonsentrat. Den kan de sende. Som jeg trodde kan de ikke levere de ferdigfargede sprayboksene.

Den bruker jeg til mine halser og den kan blannes med både cellulose og polylakk

en toppen produkt kan jeg si men ikke billig med frakt og moms + toll . Men den rekker lenge.

Alternative som er diskutert er imitasjoner av naturlig elding som kan framskyndes ved å la halsen sole seg i hele sommer. Ulempen er nok at halsen allerede er lakket med moderne lakk som har UV filter så det kan ta litt tid. Men du har sikkert merket at man blir brun selv med høy solfaktor.

Hvis den kan blandes med polylakk, er det da greit nok. Da kjøper man enten polylakk, eller punkterer en sprayboks for å få tak i lakk (forsiktig, legg en slagplan..), blander til ønsket farge og legger på med en sprøyte.

Helt riktig Castor.

Jeg bruker og puntere en cellulosesprayboks og blanne i vintageamber stain og spröyter med airbrushspröyte.

Blir toppen det :)