Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase LE 4


Anbefalte innlegg

Hei! Rett etter jul kjøpte jeg meg Zoom G2.1U pedalen, og der følger det jo med innspillings programmet Cubase LE 4.

Jeg instalerte Cubase og har kunnet spille inn helt til nå :( Plutselig funker ikke Cubase lenger :( Eller... det funker jo og åpne det osv men programmet registrerer ikke at jeg spiller. Det funker fortsatt å spille inn i Audacity med det eksakt samme oppsettet, og jeg får lyd i høytalerne mine når jeg spiller, det er bare Cubase som ikke vill :(

All hjelp takkes for :) Mvh GM

Endret av GitarMarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kom på et par ting som kan være problemet.

Det første som slår meg er å sjekke lydkort-driverne. Disse kan endre seg av seg selv i Cubase om du har hatt noe annet koblet til pc'en. Gå på Devices - Device setup og sjekk VST Audiobay. Velg driverne til lydkortet ditt, og dersom du bruker pc'ens interne lydkort pleier det å hete blabla multimediadriver.

Innstillinger på monitorknappen kan også påvirke innspilling, står den på hører du live-lyd, men ikke lyd når du skal høre på det du har spilt inn. Den har samme ikon som volume i windows og ligger på alle sporene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Rett etter jul kjøpte jeg meg Zoom G2.1U pedalen, og der følger det jo med innspillings programmet Cubase LE 4.

Jeg instalerte Cubase og har kunnet spille inn helt til nå :( Plutselig funker ikke Cubase lenger :( Eller... det funker jo og åpne det osv men programmet registrerer ikke at jeg spiller. Det funker fortsatt å spille inn i Audacity med det eksakt samme oppsettet, og jeg får lyd i høytalerne mine når jeg spiller, det er bare Cubase som ikke vill :(

All hjelp takkes for :) Mvh GM

Jeg har en zoom g2.1u der det fulgte med Cubase Le 4. Det er bare en demo, men den funker likevell. (99% sikker)

Hvis jeg tar rett, må du ha en bruker. Jeg får det ikke til å funke, så jeg bruker Garageband i stedet for. For ikke det til å funke heller men skjønner snart hvordan lydkortet fungerer.

Ta en tur til noen som har ordentlig peiling med innspilling og pc. Kanskje det funker ;)

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kom på et par ting som kan være problemet.

Det første som slår meg er å sjekke lydkort-driverne. Disse kan endre seg av seg selv i Cubase om du har hatt noe annet koblet til pc'en. Gå på Devices - Device setup og sjekk VST Audiobay. Velg driverne til lydkortet ditt, og dersom du bruker pc'ens interne lydkort pleier det å hete blabla multimediadriver.

Innstillinger på monitorknappen kan også påvirke innspilling, står den på hører du live-lyd, men ikke lyd når du skal høre på det du har spilt inn. Den har samme ikon som volume i windows og ligger på alle sporene.

TUSEN TAKK! DU REDDA DAGEN MIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en zoom g2.1u der det fulgte med Cubase Le 4. Det er bare en demo, men den funker likevell. (99% sikker)

Hvis jeg tar rett, må du ha en bruker. Jeg får det ikke til å funke, så jeg bruker Garageband i stedet for. wink.gif

Cubase 4 LE som bundles med en masse produkter er ikke en demo - det er "the real deal" og holder i massevis for å komme igang, og vel så det. Du må bruke lisensieringsprogrammet som følger med for å innhente en lisens, ellers vil ikke Cubase kjøre.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubase 4 LE som bundles med en masse produkter er ikke en demo - det er "the real deal" og holder i massevis for å komme igang, og vel så det. Du må bruke lisensieringsprogrammet som følger med for å innhente en lisens, ellers vil ikke Cubase kjøre.

DJ

--

Jeg får vel takke for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.