Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Bolt 60


dagb

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte rør på min Roland Bolt 60 forsterker, den har 2 X 6L6GC og et 12AT7 rør (som er originale rør)

Finnes det rør som gir forsterkeren mere overdrive

Dag

Endret av dagb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fin amp du har, min Bolt 60 hadde minnst like bra reinlyd og romklang som min Marshall jcm-800. Nesten støyfri var den også.

Jeg byttet phase split røret, da dette røyk til et 12ax7 (ecc83) men det var vel ikke særlig forskjell. Du kan sikkert endre noe ved å bytte til andre rør, men jeg tviler på om du blir fornøyd. Dessuten kan du få problemer med bias justering. Bolt'n har en veldig fin chrunsh, men for skikkelig high gain trenger du en boks ala metal zone.

Har du beholdt orginal høyttaleren? Jeg syntes denne ligger et hakk etter f.ex Celestion G12T-75 eller Vintage.

Det er en fyr som har laget en nettside for denne ampen, med noen tips: http://bolt60.no.sapo.pt/index.html

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fin amp du har, min Bolt 60 hadde minnst like bra reinlyd og romklang som min Marshall jcm-800. Nesten støyfri var den også.

Jeg byttet phase split røret, da dette røyk til et 12ax7 (ecc83) men det var vel ikke særlig forskjell. Du kan sikkert endre noe ved å bytte til andre rør, men jeg tviler på om du blir fornøyd. Dessuten kan du få problemer med bias justering. Bolt'n har en veldig fin chrunsh, men for skikkelig high gain trenger du en boks ala metal zone.

Har du beholdt orginal høyttaleren? Jeg syntes denne ligger et hakk etter f.ex Celestion G12T-75 eller Vintage.

Det er en fyr som har laget en nettside for denne ampen, med noen tips: http://bolt60.no.sapo.pt/index.html

Hei jonta

Takk for svar

Da bestiller jeg original røra, og en pedal.

Det er originalhøytaleren som står i forsterkeren, så kanskje jeg skal vurdere å bytte den ut med en av de du foreslår.

Sjekker ut linken også.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sats på orginalrøra. En annen greie, som jeg ikke rakk å prøve på min, er en "powerbreake" alltså en slags motstand du kobler inn mellom ampen og høyttaleren. Da kan du kjøre ampen så hardt at også utgangsrøra overstyres, uten at det blir så vanvittig høyt. Men denne forringer lyden litt, og ganske mye hvis du srur den opp endel(over -12db) Men, det er delte meninger om det.

Hadde jeg beholdt Bolt'n min ville jeg byttet høytt. element. G12T-75 er et veldig bra allround element som er greit å finne brukt for 4-500. Celestion Vintage er best til reinlyd synes jeg. Også er det andre merker som f.ex. Eminence og Jensen som jeg ikke har peiling på.

En dist./overdrive pedal er også greit¨å finne brukt. Å bruke en booster er vel ikke å foretrekke siden preampen er transistor.

Har du hatt ampen lenge? Hva kostet den.

Jeg har akkurat solgt min for 3200,- Da jeg har to andre fullrør forsterkere.

Forresten, ser du ble medlem her i går, velkommen!

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.