Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New Guitar Day


Duckling

Anbefalte innlegg

Da var jeg en snartur i Stavern og hentet meg en ny Gibson, nemlig Gerald Bostock sin gamle Gibson Les Paul Special. Faded Cherry finish, double cut og P90's. Har ennå ikke fått plugga den i forsterkern, men har spilt litt unplugged og det er en flott sak. Gleder meg til å teste ut P90'ne da jeg helt siden jeg kjøpte meg Studioen min har angret på at jeg ikke kjøpte en Jr i stedet.

Eneste negative med dette er at jeg økonomisk sett strengt tatt bør selge unna Studioen, men kjenner det kan bli vanskelig :(

Anywho! Bilder:

post-1888-127048455264_thumb.jpg

post-1888-127048455885_thumb.jpg

post-1888-12704848767_thumb.jpg

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anywho! Bilder:

Du mener anyhow?

Uansett (som det heter på norsk... ;) ) Grattis med ny, fet gitar!

Specialen min har wraparound, men jeg vet ikke om det utgør særlig forskjell. Mulig bedre tone/sustain da du tar bort et ledd som potensielt stjeler tone/sustain? En ulempe er i hvert fall at man ikke kan justere intonasjon med en standard wraptail.

Du kan jo wrappe selv om du har ABR-brua også. Jeg gjør det på den andre LP'en. Skru tailpiecen helt ned mot treverket slik at du får vinkel over brua. Jeg merket litt forskjell på tonen uplugga, men i grunnen ikke ved plugging i amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener (og vet at det heter) anyhow, men liker å bruke anywho, mest for randomness. Eller noe.

Takk!

Skal prøve wraparound når jeg putter på nye strenger og se om jeg merker noen forskjell. Blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.