Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egen blogg på Gitarnorge?


jonarve

Anbefalte innlegg

Vi har testet det en gang tidligere uten at det ble en stor hit. Nå har imidlertid blogging blitt mer populært og jeg tenkte derfor det kunne være greit å derfor lodde stemninga. Invision Powerboard (som er forum-programvaren som Gitarnorge kjører) har en egen bloggmodul. Denne gjør det mulig for medlemmer av Gitarnorge å starte sin egen gitar-relaterte blogg.

Funksjonalitet:

- Medlemmer kan lage sin egen blogg på Gitarnorge, med individuelle muligheter for tilpasning av design

- Moderne blogg-funksjonalitet som news feeds, tag clouds etc.

- Flere brukere kan legges til samme blogg for felles blogging (ypperlig for eksempelvis band).

- Mulighet for å koble eksisterende blogg til Gitarnorge slik at man skipper å vedlikeholde innlegg to steder

- Lenke fra profilen og innleggene dine til bloggen

- Og mye annet..

Bruksområdene kan være mange. Bloggen kan for eksempel brukes til band, DIY-prosjekter, opplæring, eventuelt for å dele gitar-relaterte historier med andre.

Om det er interesse så blir det noe av, om ikke lar vi være :) Thoughts? (Nei, dette er ikke en aprilspøk) ;)

- Jon Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mange hadde gått inn for det, så hadde det defininivt vært spennende! Vi har jo en del spennende band og gitarister innpå her, så det kunne vært spennende og blitt mer kjent med disse :) om folk har interessen av at jeg feks blogger, er vel laber tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever et så kjedelig liv at min blogg bare er egnet som sovemedisin for andre. Men lurer på, siden jeg lager noen DIY- poster innimellom, hvilke fordeler er det med bloggen kontra en vanlig tråd?

Før noen lurer, jeg er ikke så nedsnødd at jeg ikke vet hva en blogg er. Jeg ser bare ikke hvilke muligheter bloggformen gir framfor en post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si ikke det. Blogger som tester utstyr etc kan jo for eksempel være noe. Eventuelt om du driver med noen prosjekter? Kanskje en blogg om en spesiell musikksjanser?

Mange muligheter. Har planer om å lage en konkurranse og spe på med noen fete premier til de som utvikler det beste konseptet på en uke. Det er snakk om en ny VOX AC4TV 4 watts rørcombo (10") og to VOX AMPLUG med AMPLUG KABINETT ( AC30 eller en annen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at blogger blir litt mer tematiserte. For eksempel at noen blogger mye innen DIY - andre om musikk - tredje om et annet tema. Eventuelt at man får følge et band på veien. Forskjellen vil i hovedsak være muligheten for å gjøre det mer personlig med mulighet for å tilpasse design etc til en viss grad etter eget ønske. Kanskje man for eksempel kan følge en musiker på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne ideen - pussig at du skulle trekke frem dette akkurat nå, for jeg hadde faktisk tenkt litt på å foreslå noe slikt selv.

Det ville jo på mange måter gjort Gitarnorge enda et hakk mer interessant, om kanskje brukerprofilene ble forandret utseende- og funskjonsmessig på den måten at den i tillegg til å inneholde den vanlige medlemsintroduksjonen og diverse informasjoner og kontaktopplysninger hadde plass til blogginnlegg, og bedre muligheter for utseendeforandringer - en header, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerer og tester nå. Det du nevner skal være mulig. I neste versjon av forumet skal det være mulig å konfigurere sin egen "om meg" side og koble statusoppdateringer etc opp mot twitter og facebook blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.