Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Rainbow Connection (The Muppet Show Cover)


GoodGod

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nylig tatt opp min egen lille tolking av låta "The Rainbow Connection", og lurer på om den faller i smak? :)

Denne låta var opprinnelig i en The Muppet Show film som ble utgitt i 1979, for så å bli covret av The Carpenters, før Andy Bernard gjorde sin egen lille banjo og falsetto versjon av den i The Office (hvor jeg først hørte den). Den har tydeligvis blitt covret av mange flere med tiden.. Dixie Chicks og Willie Nelson er et par jeg ramlet over på youtube.

Låta har også vunnet priser i sin tid for beste filmmusikk, og har blitt sammenlignet med Walt Disneys "when you wish upon a star", med god grunn i mine ører.

Lurer på om min versjon faller i smak, og om du har hørt noen av de andre versjonene av den?

Må også si at låta er skremmende nært country.. en sjanger jeg aldri har bevegd meg innen før, men synes selv versjonen min ble bra.. kanskje en tone mer dyster enn de andre versjonene. Samtidig har jeg aldri spilt inn en låt med så mye "pop" i stemmen, men.. igjen.. synes selv det fungerer ganske så bra, er spent på hva du synes :)

Du finner min versjon til nedlasting her: http://www.madskymre.com/Mads_Kymre_-_Rainbow_Connection.mp3

og her er Kermits orginalversjon:

Endret av GoodGod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.